Trikovi koje ugostitelji koriste kako bismo potrošili više novca nego što smo planirali

Uz mudro osmišljen jelovnik gosti naručuju i troše više nego što su nameravali na ulasku u restoran.

Psiholozi takođe tvrde da ovde ne radi o hipnozi niti podvalama, već o malim grafičkim trikovima i kreativnom pristupu.

Bitna je boja

Zelena poručuje sveže i organski uzgojeno, a narandžasto podstiče apetit. Žuta je razigrana i vrckava, a na tamnoj podlozi se vidi čak i kada je osvetljenje slabije, pa se često koristi za jela koja se jedu uveče. Crvena predstavlja akciju, poručujući podsvesti da se samo jednom živi i zašto ne bismo potrošili više.

Zlatni trougao

Kada uzete jelovnik u ruke, pogled kreće od sredine, pa se zatim penje u gornji desni ugao, a zatim u levi. Poznavatelji taj fenomen nazivaju „zlatnim trouglom“, a ugostitelji ga vešto koriste tako da na te delove menija stavljaju najskuplja jela.

Jela na vrhu

Istraživanja su pokazala da gosti najčešće naručuju ona jela na vrhu kolone, stranice, odeljka… Zato, ugostitelji na ta mesta stavljaju ona jela za koja misle da su nepravedno zapostavljena ili žele da povećaju njihovu prodaju.

Strah od blama

Više je onih koji naručuju vino jer ih je strah da ne pogreše, nego onih istinskih poznavatelja. Ugostitelji to znaju pa zato u karti pića pored naziva vina u opisu stavljaju npr. lagano i lepršavo belo ili suvo vino.

Funkcionalna belina

Na stranicama sa mnogo slova, ljudsko oko traži prazninu ne bi li se odmorilo, a ugostitelji baš u tom predelu menija stavljaju najisplativija i najskuplja jela. 

Pročitaj još