8 razloga da jedete trešnje i ne zna se koji je važniji za vaše zdravlje

Sada je vreme kada uživamo u okruglim, sočnim crvenim plodovima trešnje! I jedite ih što češće dok traje njihova sezona, jer su prava blagodet za čitav organizam. Što crvenije, to zdravije! A kako sezona odmiče, valjda će i cena da im pada.

 Photo: Pixabay

1.Riznica vitamina i minerala

Odličan su izvor vitamina A, B1, B2, B3, B6, C i K kao i minerala kalijuma, kalcijuma, gvožđa, bakra, mangana, magnezijuma, fosfora i cinka.

2. Bogate moćnim antioksidansima

Zbog bogatstva antioksidansima trešnje su sjajni saveznici u borbi protiv slobodnih radikala, koji na mnogo načina ugrožavaju zdravlje ljudi.

Antikancerogena svojstva koja potiču od flavonoida izokvercina i kvercina. 

Posebno su bogate antocijaninima i proantocijaninima, antioksidansima koji pomažu u suzbijanju simptoma astme i alergija, a poznati su i kao snažna prirodna protivupalna sredstva.

Jedno američko istraživanje dokazalo je da antocijanini ublažavaju upale mišića, grčeve u listovima nogu.

Photo: Pixabay

3. Čuvari kostiju

U narodnoj medicini trešnje su poznate kao lek za giht i artritis.

Crvene bobice sadrže pravo malo bogatstvo minerala – bor, koji uz kalcijum i bakar čuva zdravlje kostiju.

Osim toga,  tu je magnezijum, neophodan za apsorpciju kalcijuma i njegovu ugradnju u kosti, što ga čini ključnim faktorom u prevenciji osteoporoze i lomova kostiju.

4. Uz trešnje vaše srce je zdravije!

Kalijum i magnezijum skriveni u sočnim plodovima čuvaju zdravlje srca i krvotoka. Antocijanini iz tamnih trešanja doprinose smanjenju nivoa lošeg holesterola i šećera u krvi.

 Photo: Pixabay

5. Pospešuju izlučivanje tečnosti

Trešnje su snažan diuretik što znači da pospešuju izlučivanje mokraće.

Osim plodova trešnje, u narodnoj se medicini već vekovima koriste i peteljke. Od njih se pripremaju čajevi koji se koriste za pojačano izlučivanje mokraće kao i za upalu bubrega i mokraćnih kanala.

6. Smiruju, uspavljuju, otklanjaju glavobolju

Trešnje sadrže i melatonin, antioksidans koji utiče na smanjenje nervoze, nesanice i glavobolje. Poznavaoci tvrde da su dve šake trešanja (dvadesetak plodova) višestruko delotvornije od aspirina.

 Photo: Pixabay

7. Prijatelj vaše vitkosti

Trešnje imaju veoma malo masnoća i kalorija, u 100 grama trešanja ima samo 63 kalorije.

Trešnje zbog visokog udela vode u sebi, kao i tiamina, riboflavina i vitamina B6 povećavaju nivo energije i ubrzavaju metabolizam.

 Photo: Pixabay

8. One vas podmlađuju

Podstiču proizvodnju kolagena – proteina ključnog za zdravlje kože, kostiju i vezivnog tkiva.

Zahvaljujući svom sastavu, trešnje mogu da vam pomognu da usporite pojavu znakova starenja kao što su bore i celulit.

Dobar su izvor vitamina A, u obliku beta-karotena koji pospšuje rast kostiju i zuba, održava kožu zdravom i štiti od infekcija.

Pročitaj još