Da li znate koje mleko je najzdravije?

Kravlje mleko je ubedljivo najhranljivije. Međutim, koja alternativa je najzdravija ako ste intolerantni na laktozu?

 Photo: Pixabay

Biljna mleka prodaju se već decenijama i promovišu se zdrava, a posebno su usmerena na one koji su intolerantni na laktozu. Uprkos tome, malo je istraživanja koja su rađena kako bi se utvrdilo koliko su koja biljna mleka zdrava.

 Photo: Pixabay

Nova studija „Mekgil“ univerziteta istražila je četiri biljna mleka koja su najrasprostranjenija – sojino, pirinčano, kokosovo i bademovo mleko, i uporedila hranljive vrednosti sa kravljim mlekom.

Nakon kravljeg, koje je ubedljivo najhranljivije, sledi sojino mleko koje je pobednik u „biljnoj kategoriji“.

Sojino mleko

 Photo: Pixabay

Ovo biljno mleko povezuje se sa antikancerogenim delovanjem zbog toga što sadrži dosta izoflavona. Sadrži osam grama proteina na 240 mililitara, 330 miligrama kalcijuma i 4,5 grama masti.

Pirinčano mleko

 Photo: Pixabay

Ne sadrži laktozu, zbog čega je odlična alternativa za one koji su alergični na soju i bademe.

U 240 mililitara pirinčanog mleka nalazi se gram proteina, 2,5 grama masti i 315 miligrama kalcijuma.

Ipak, pošto sadrži dosta ugljenih hidrata (26 grama na 240 mililitara), a malo hranljivih sastojaka, ne smatra se najboljom alternativom kravljem mleku.

Kokosovo mleko

 Photo: Pixabay

Ovo mleko ima veoma široku primenu u azijskoj kulturi. Kokosovo mleko smatra se zdravim, posebno zato što pomaže u snižavanju nivoa lošeg holesterola koji se povezuje sa kardiovaskularnim bolestima.

Međutim, ovo mleko ne sadrži proteine, na 240 mililitara sadrži 4,25 grama masti, gram ugljenih hidrata i 220 miligrama kalcijuma.

Bademovo mleko

 Photo: Pixabay

Bademi sadrže dosta monozasićenih masnih kiselina koje se smatraju korisnim u mršavljenju i kontroli telesne težine, ali i smanjuju nivo lošeg holesterola.

U 240 mililitara bademovog mleka nalazi se gram proteina, isto toliko ugljenih hidrata, 2,5 grama masti i 330 miligrama kalcijuma.

Pročitaj još