Umne vežbe koje će promeniti vaš način razmišljanja

Da li ste znali da postoji niz mentalnih vežbi koje omogućavaju da naš mozak vežba i razvija se na pravilan način?

Ovakve vežbe uključuju korišćenje svih 6 čula: vid, ukus, miris, dodir i sluh. Redovno vežbanje postiče rast novih neuronskih veza u različitim delovima mozga, jača nervne stanice i pospešuje proizvodnju moždanih hranljivih supstanci koje poboljšavaju pamćenje.

Ovo su jednostavne, ali veoma korisne vežbe. Ovako ćete svakog dana vežbati svoj mozak, što će poboljšati vaše emocionalno i fizičko stanje u svakom trenutku.

Perite zube sa nedominantnom rukom

Naučna istraživanja su pokazala da upotreba nedominantne hemisfere našeg mozga, što ova vežba i zahteva, doprinosi bržim i značajnijim proširenjem kortikalne površine.

Kako to učiniti:

Jednostavno perite zube sa rukom kojom to inače ne radite. Kao deo ove vežbe, istu ruku koristite i za otvaranje i istiskivanje paste.

Tuširajte se zatvorenih očiju

Taktilne senzacije aktiviraju različite delove našeg mozga. Rukama ćete osetiti teksture svog tela koje ne možete videti – zahvaljujući nervnim završecima u našim rukama koji šalju signale do mozga kada se dodirne koža.

Kako to učiniti:

Pokušajte se istuširati koristeći samo čulo dodira, ali budite pažljivi kako se ne bi došlo do povreda. Podešavajte temperaturu vode verujući samo svom osećaju.

Promenite jutarnju rutinu

Istraživanja su pokazala da se promenom svakodnevne rutine povećava debljina korteksa i poboljšava moždana aktivnost.

Kako to učiniti:

Radite drugačije stvari od onih na koje ste navikli. Popijte čaj umesto kafe. Nakon doručka se obucite, istrčite nekoliko krugova ili prošetajte svog psa. Ako vam se ne izlazi, potražite druge programe ili radio stanice od onih uobičajenih.

Okrenite predmete naopako

Kada posmatramo stvari koje su ispravno postavljene, naša leva verbalna hemisfera lako prelazi preko tih stvari i usmerava pažnju na druge stvari. Okretanjem predmeta naopako, aktivira se desna hemisfera, pridaje se više pažnje predmetima koje vidimo, njihovim oblicima i tonovima.

Kako to učiniti:

Okrenite svoje porodične slike, zidni sat ili kalendar naopako.

Promenite mesto za stolom

Kod većine porodica, svaki član ima svoje mesto za stolom. Kako bi se mozak razvijao, potrebno je iznenaditi ga novim iskustvima.

Kako to učiniti:

Sedite na drugo mesto kako bi promenili položaj i pogled na prostoriju i ljude oko sebe. Primetićete da se promenio i način na koji ste uobičajeno funkcionisali za kuhinjskim stolom.

Udišite nove mirise

Sigurno se i ne sećate na koji način ste naučili povezati miris kafe sa početkom novog dana. Povezivanje neobičnih mirisa i ukusa – recimo, vanilu, cimet ili pepermint – sa bilo kojom aktivnošću, pomoći će vašem mozgu da izgradi nove neuronske puteve.

Kako to učiniti:

Nedelju dana stavljajte svoj omiljeni miris blizu svog kreveta. Udišite ga čim se probudite, okupate ili presvlačite.

Otvorite prozor u automobilu

Područje mozga koje je odgovorno za pamćenje naziva se hipokampus. Vaše uspomene će biti življe ako se uključe mirisi i zvukovi.

Kako to učiniti:

Pokušajte prepoznati nove mirise i zvukove na svakoj ruti kojom se vozite. U tome će vam pomoći otvaranje prozora.

Proučite proizvode u supermarketu

Najprofitabliniji proizvodi su, u svim marketima, smešteni tako da budu u visini naših očiju. Zato prilikom biranja proizvoda ne vidite sve što je u ponudi. 

Kako to učiniti:

Zaustavite se u svakom prolazu i pogledajte proizvode od vrha do dna police. Ako primetite nešto što niste ranije, uzmite ga, pročitajte njegove sastojke i razmislite o kupovini. I ako se odlučite da ga ne kupite, vaš zadatak je svakako ispunjen – pronašli ste nešto novo i stekli iskustvo.

Radite na komunikaciji

Naučna istraživanja su pokazala da nedostatak komunikacije utiče na ukupne kognitivne sposobnosti.

Kako to učiniti:

Potencirajte razgovor sa ljudima – u prodavnici, teretani, na šalteru. Izbegavajte automate, kupujte od stvarnih osoba.

Promenite način čitanja

Radnje čitanja i slušanja aktiviraju različita područja mozga. Čitanje u sebi i čitanje naglas takođe različito utiču na rad našeg mozga.

Kako to učiniti:

Čitajte naglas svom partneru, a zatim zamenite uloge čitatelja i slušatelja. Svakako da će vam trebati više vremena da završite knjigu, ali ćete na taj način provoditi više vremena zajedno.

Pročitaj još