Sneg se povukao, a rupe na mnogobrojnim gradskim saobraćajnicama su ostale, bilo da su postojale i pre poslednjih padavina ili su posledica bacanja soli protiv leda na putevima. Evo kako naplatiti štetu na vozilima prouzrokovanu rupama na kolovozu.
Kod Husove @SaobrKamera pic.twitter.com/HO8jA8bA5p
— moca (@mocakcz) 29. јануар 2019.
Vozači jedni drugima savetuju oprez u brojnim delovima grada, s obzirom na komplikovanu proceduru da se dođe do obeštećenja u slučaju da im vozila budu oštećena.
Društvene mreže pune su primera neobeleženih ili "zaboravljenih" rupa na gradskim ulicama nakon otapanja snega.
Udarne rupe na našim putevima, a posebno one skrivene u "jezerima" na ulicama preostalim nakon kiše ili otapanja snega, noćna su mora vozača. Glavni "krivac" za nove rupe je so koja nagriza asfalt, ali valjalo bi napomenuti i da su neke od rupa postojale i pre poslednjih padavina.
Rupa na savskom mostu uspešno usporava saobraćaj. @nevidljivi #savskimost #tramvajskimost #rupe #vozibezbedno #beograd #reporter pic.twitter.com/uYf2oqlJhQ
— У С Т А Н А К 202 (@USTANAK202) 15. јануар 2019.
Posebno je kritično na mostovima, a kako korisnici društvenih mreža sarkastično primećuju "rupa na Starom savskom mostu uspešno usporava saobraćaj". Ništa bolje nije ni na drugim mostovima, gde su krateri i ogromne rupe odgovorne za oštećenje brojnih vozila.
I na samom Brankovom mostu ima nekoliko kratera, a kada se oni prođu, vozače u smeru Terazijskog tunela će na Zelenom vencu sačekati, kako "tviteraši" navode, "bazen" dubok do polovine točka automobila.
@prijavi_problem krateri na brankovom mostu u pravcu ka gradu pic.twitter.com/ehHGrDhfSa
— sheepiz (@_sheepiz) 28. јануар 2019.
Vozači, kada na neobeleženim udarnim rupama oštete vozila imaju prava na odštetu, ali često nisu sigurni kako to da ostvare.
Policija obavlja uviđaj i pravi zapisnik o saobraćajnoj nezgodi, a zatim vozač treba da utvrdi ko je odgovoran za deonicu puta na kojoj je do nezgode došlo. Ako saobraćajna policija ne izađe na teren i ne obavi uviđaj, potrebno je da sami vozači fotografišu oštećenje na kolovozu i na automobilu, naprave što više snimaka iz različitih uglova, kao i da obezbede najmanje dva svedoka nezgode.
Kakav je ovo bazen u Brankovoj, stajalište GSP ka centru? Dubina pola autobuskog točka... @prijavi_problem pic.twitter.com/XllO9FapNR
— NeOzBiljana (@BJCalamity) 29. јануар 2019.
Za magistralne, regionalne i autoputeve nadležno je Javno preduzeće "Putevi Srbije", dok su za lokalne puteve i ulice nadležne opštine ili gradske uprave. Međutim, opština ili grad mogu nadležnost da prenesu na preduzeće za održavanje puteva, kao što je to, na primer, od 1. jula 2017. godine u prestonici JP "Putevi Beograda" (do tada je bio "Beograd put"). I to na adresu Ulica 27. marta 43-45. Telefon: 3061-686.
Zahtev za naknadu štete iz delatnosti ovog preduzeća podnose isključivo vlasnici vozila u pisanom obliku, a uz svu relevantnu dokumentaciju prilaže se i fotokopija zapisnika uviđaja MUP-a sa saobraćajne nezgode.
Поштовани,
— Beokom (@prijavi_problem) 29. јануар 2019.
можете се обратити ЈП "Путеви Београда". Хвала.https://t.co/pMIBPKuVe6
Mnogi možda ne znaju da su i poledica na kolovozu na koju vozač nije upozoren, loša saobraćajna signalizacija, pa čak i naletanje na veću životinju na auto-putu dovoljan razlog za tužbu za nadoknadu štete.
I pored toga što je procedura za naplatu štete od putara spora, nekad se čeka i po nekoliko meseci, ipak je na kraju vredna uloženog truda. Primera radi, u 2015. bilo je 230 zahteva za naknadu štete zbog udarnih rupa na kolovozu, ali i trotoaru. "Beograd put" te godine je na ime obeštećenja isplatio ukupno 6,8 miliona dinara.