Rüsselsheim: Opel donosi sjajne vesti za promatrače ptica, šumare, jahače, ribolovce, mornare…
Foto: Opel
Sa novim Opel Grandland X Hibrid4 mogu tiho da se kreću šumom, preko pašnjaka ili do obale, jer elegantni SUV poseduje električni pogon na sva četiri točka. Ako se baterija priključnog hibrida od 13,2 kWh napuni, a vozač ima laku desnu nogu, Grandland X u režimu „pogon na sva četiri točka” pokreću samo dva električna motora. Što je ne samo tiho, već i vrlo efikasno, jer Grandlandu X-u nije potrebna osovina. Takođe, veliki obrtni moment elektromotora dostupan je od prvog pritiska gasa i pruža optimalnu vuču na slabim površinama.
Prvi hibridni pogon na sva četiri točka nemačkog brenda kombinuje najbolje od električnog pogona i motora sa unutrašnjim sagorevanjem - za snažne performanse i korisni električni domet. Dinamičnu vožnju u svakom trenutku osiguravaju četiri načina vožnje: „električni“, „hibridni“, „pogon na sva četiri točka" i "sport"
Opel Grandland X Hibrid4 pokreće 1.6-litarski turbo benzinac i dva električna motora koji nude ukupnu snagu od 221kW (300ks). Prema WLTP1, potrošnja goriva (kombinovana vožnja) je 1,4-1,3 l/100km, emisija CO2 32-29
Foto: Opel
g/km (NEDC2: 1.6-1.5 l/100km, 36-34 g/km CO2). Četvorocilindrični motor sa unutrašnjim sagorevanjem sa 147kW (200ks) posebno je dizajniran da zadovolji zahteve hibridnog vozila. Maksimalna brzina Grandland X Hibrid4 iznosi 235km/h.
Električna jedinica sastoji se od dva elektromotora na prednjoj i zadnjoj osovini. Snaga prednjeg električnog pogona iznosi 81kW (110ks), a zadnjeg 83kW (113ks). Prednji elektromotor prenosi snagu na prednje točkove pomoću elektrifikovanog osmostepenog automatskog menjača. Drugi elektromotor i diferencijal integrisani su u zadnju osovinu, što Grandland X Hibrid4 čini vozilom sa pogonom na sva četiri točka sa optimalnom vučom. Do 59 kilometara može se voziti isključivo na struju tokom ciklusa vožnje WLTP1, (67-69km NEDC 2).
Uz Grandland X Hibrid4, vozači mogu birati između četiri različita načina vožnje u zavisnosti od svojih želja i zahteva:
· "Hibridni" režim se fokusira na optimizaciju potrošnje goriva u vozilu. Motor sa unutrašnjim sagorevanjem i električni motori rade zajedno ili naizmenično, u zavisnosti od uslova i stila vožnje.
· U „Elektro“ režimu, Grandland X Hibrid4 pokreće isključivo električna energija. U većini slučajeva pogon se isporučuje sa zadnjim elektromotorom, plus prednjim motorom kada vozaču treba više snage. Kada se pritisne gas do kraja, motor sa unutrašnjim sagorevanjem se pali i isporučuje se maksimalna snaga. Maksimalna brzina u čisto električnom pogonu je 135km/h.
Foto: Opel
U režimu „pogon na sva četiri točka“, Grandland X Hibrid4 pokreću prednji i zadnji točkovi.
· Režim "Sport" kombinuje snagu elektromotora i motora sa unutrašnjim sagorevanjem za posebno dinamičan stil vožnje. Izlazna snaga sistema je ekvivalentna snazi motora sa unutrašnjim sagorevanjem plus snaga elektromotora u određenom vremenskom trenutku. Na primer, Grandland X Hibrid4, motor sa unutrašnjim sagorevanjem snage 147kW (200ks) i dva elektromotora (prednji / zadnji: 81 / 83kW) i jednom baterijom od 90kW ima ukupnu snagu od 221kW (300ks).
Foto: Opel
„E-Save“ omogućava čuvanje električne energije smeštene u visokonaponskoj bateriji za kasniju upotrebu, npr. za vožnju u područjima koja su samo za električna vozila. Sva ili deo energije koja se sačuvala u bateriji može se uštedeti i iskoristiti. Funkcija se aktivira preko ekrana osetljivog na dodir interaktivnog sistema.
Pored toga, regenerativno kočenje upija kinetičku energiju tokom usporavanja koja bi se u suprotnom rasipala u vidu toplote. Kupac može izabrati između dva načina rekuperacije koji električne motore pretvaraju u generatore, tako da se električna energija može vratiti u bateriju i sačuvati.