Šta ti je prokleto žensko, uvek štedi na sebi. Mora da ima za račune, mora da ima za hranu, za slavu sa 60 gostiju, za decu i sve njihove potrebe, čak i one nepotrebne, za muža, pa čak i za njegovog ljubimca. Ne kućnog, već njegovog.
Foto: Sephora
’Ajde što ga glanca, ’ajde što mu tepa, ajde što ga naliva gorivom ko da je, daleko bilo, lokalna ispičutura, ali malo-malo pa mu trebaju nove gume, nov komplet prve pomoći i aparat za gašenje požara...
A On? On se pozove na Zakon o bezbednosti u saobraćaju koji propisuje obavezno korišćenje zimskih i letnjih guma, dubinu šare i ko-zna-šta-još. Da l’ je sve to istina il’ nije, tek na svake dve-tri sezone porodica mora da odvoji dvadesetak hiljada za komplet guma (što ne vozi ovaj hipsterski trotinet, on ima samo dva točka) koje se koriste leti, pa onda još toliko za četiri zimske, dok se njihova zamena sa centriranjem trapa plaća dva puta godišnje. Sreća pa imate podrum, inače biste plaćali i čuvanje.
Za registraciju vam ode barem 32.000 dinara i to pred detetov rođendan, kad je svaki dinar dragocen, prvu pomoć menja na pet godina uz obavezno „Mazo, to je važno zbog naše bezbednosti“, a ti Mazo cedi tubu sa ostacima zimske kreme koju je mama osvojila na nekoj lutriji.
Pa, stvarno! Moramo li mi žene uvek da štedimo na sebi i da sebi budemo na poslednjem mestu. Eto, i ta krema... Kao da je od suva zlata! Štedljivo je trošimo, ne marimo da li je zimska ili letnja, da li je dnevna ili noćna, a samo jedno lice i samo jedno telo imamo.
Možemo da se zavaravamo, da pričamo kako samo površni ljudi insistiraju na izgledu, da tvrdimo kako lepota dolazi isključivo iznutra, ali smo i te kako svesni da je naša koža naše najbolje ogledalo, naša lična karta, naš CV. Na osnovu nje ljudi stiču prvi utisak o nama, ona nam, u zavisnosti od toga kako se prema njoj ponašamo, dodaje ili oduzima godine. Od njenog izgleda zavisi da li ćemo i koliko samopouzdanja imati na razgovoru na posao, roditeljskom sastanku i pri slučajnom susretu sa Njegovom bivšom koja, o sudbo kleta, očito ne štedi na sebi. Blista! Koža negovana, jedra, sveža, skoro kao pre mnogo godina kad su raskinuli, a prošlo ih je barem 15.
Foto: Sephora
Ona je tokom tih 15 godina ulagala u sebe, svoje lice i adekvatnu negu, a mi smo ulagale u auto koji nam služi da povremeno skoknemo do kume i mlađe sestre, jedan odlazak na more i isisavanje desetina hiljada dinara godišnje. Nekoliko stotina evra za njegovog ljubimca, a sve pod plaštom poštovanja zakona, a kad uđemo u parfimeriju palimo sve signalne lampice i pitamo se „Da li mi je ova krema skupa“, „Da li mi to baš treba“, „Ma dobra mi je i obična bebi-krema“...
Ne, drage moje, nije nam dovoljna bebi-krema. Ona je namenjena deci, a ne pametnim, samosvesnim ženama koje cene sebe, svoje zdravlje, svoje lice, telo i kožu. Pa, zaboga! Nama to lice treba da traje barem sedamdesetak godina, koliki je prosečan životni vek u Srbiji. Mi treba svakog dana do kraja života da se dopadnemo sebi svaki put kad se pogledamo u ogledalo i da kažemo „Mala, nisi ti tako loša“!
Ne, ne očekujte da možemo da se promenimo preko noći, da ćemo odmah prestati da odmeravamo svaki dinar, ali moramo da napravimo makar prvi, mali korak...
Foto: Sephora
Evo, hajde da svaka od nas uđe u omiljenu Sephora parfimeriju i da bez griže savesti kupi barem kremu za lice, antirid ili makar masku koju dugo merka. Za one najhrabrije među nama, koje se odmah odluče da osveže svoju auru sa dva nova preparata za negu kože, Sephora je spremila iznenađenje u vidu trećeg proizvoda koji će nam pokloniti, jer želi da bude naš saveznik u narednih 60 sezona (barem).
Hajde da proglasimo brigu o sebi i negu kože za našu zakonsku obavezu. Muškarci izgleda samo to razumeju. I cene!
Nega je zakon!