Spremni ste da se prebacite na online poslovanje? U današnjem svetu je stvaranje web sajta jedan od najvažnijih koraka ka uspehu malog preduzeća. To je neophodna osnova za izgradnju prisustva na mreži i rast vašeg poslovanja.
Foto: Freepik
Kada ljudi dođu na vaš web sajt, potencijalno možete saznati više o njima i pretvoriti ih u vaše partnere ili klijente. Samo, pitanje je, kako privući posetioce na vašu veb stranicu?
Isprobajte ovih 5 pristupa za privlačenje saobraćaja ka vašem web sajtu.
SEO optimizacija sajta
Mnogi poslovni odnosi nastaju nakon što neko upiše reč ili frazu u pretraživač kako bi pronašao web sajt koji nudi tražene usluge. To je organska pretraga na delu, a kako biste organskom pretragom postigli maksimalne rezultate potrebna vam je SEO optimizacija. Kada znate pojmove za pretragu koje ljudi koriste za pronalaženje vašeg web sajta, lakše je privući više posetilaca.
Ovi izrazi mogu biti specifični za vaš posao, kao što su marka ili naziv proizvoda. Ili to mogu biti atributi ili pogodnosti poput „potpuno prirodno“, „besplatna dostava“ ili nešto drugo što vas izdvaja od konkurencije.
U Google analitici možete da vidite koji su termini koje posetioci vašeg sajta koriste da vas pronađu. Neka se vaša SEO optimizacija zasniva na tim rečima. Takođe možete pogledati termine koje vaša konkurencija koristi na njihovim sajtovima ili društvenim mrežama.
Ključne reči na koje se fokusirate treba da budu uobičajene reči koje bi osoba koristila. Razmislite o tome kako bi vaš kupac opisao vaše poslovanje i ono što nudite na jednostavan način. Zatim se pobrinite da se te reči koriste na vašem web sajtu.
Google Search Console je još jedan besplatni alat pomoću kojeg možete da vidite koliko često se vaš web sajt pojavljuje u rezultatima pretrage, koji pojmovi za pretragu privlače najviše posetilaca i koliko ljudi klikne na vašu veb stranicu u rezultatima pretrage.
Uradite to i vaša SEO optimizacija će biti uspešna. Iskoristite sadržaj vašeg sajta. Objave na blogu, članci, svedočenja publike i drugi sadržaj pomažu u poboljšanju rangiranja u pretrazi i privlače posetioce na vaš sajt. Slike i video zapisi mogu vam pomoći da poboljšate rangiranje na Googleu ako su optimizovani za prikazivanje na mobilnim uređajima. Uverite se da svaka slika sadrži kratki alt tekst koji opisuje sliku kako bi pretraživač imao tekstualnu alternativu za tumačenje.
Poželite dobrodošlicu posetiocima ciljanom landing stranicom
Usmeravanje posetioca vašeg sajta na namensku landing stranicu koja sadrži upravo ono što ih zanima pomaže im da se povežu sa vašim sajtom i, na kraju, sa vašim preduzećem. Koristite podatke o publici da biste kreirali stranice koje ističu sadržaj prilagođen prioritetima posetilaca web sajta. Ovo može biti posebna promocija zasnovana na postovima koje je neko čitao ili ažuriranja novih karakteristika proizvoda koji je istraživao.
Ako napravite landing stranicu pomoću obrasca za registraciju, možete stvoriti oznaku za tu stranicu, tako da će svi koji se pridruže vašoj publici tamo biti označeni za buduće personalizovane poruke putem email-a. Oznake vam pomažu da lako šaljete ciljane email poruke, uključujući sve, od automatizovanih email poruka dobrodošlice za nove pretplatnike do niza promotivnih kampanja.
Promovišite vaš web sajt digitalnim Google oglasima
Videli ste ih širom Interneta: Google oglasi koji promovišu sve, od online kurseva do sunčanih naočara i još mnogo toga. Ti oglasi se nazivaju digitalni oglasi ili baneri i dizajnirani su da privuku saobraćaj na web sajt. Čak i ako nikada niste sami kliknuli na njih, oni funkcionišu, jer se mogu postaviti na sajtove ili blogove koji privlače određenu publiku.
Na sajtovima poput Facebook-a ili Instagrama, oglasi mogu biti ciljani na određene grupe, raščlanjene prema starosti, polu, interesovanjima ili nivou obrazovanja. Podaci koje imate o aktivnosti posetilaca vašeg sajta - na primer, koje su stranice ili proizvode pogledali i kada - mogu vam pomoći da lako napravite oglase i njima upravljate, kako biste ciljali ljude koji traže nešto što vi nudite.
Privucite saobraćaj ka vašem web sajtu putem email-a
Isproban način privlačenja saobraćaja ka vašem sajtu je email marketing. Email može biti moćan alat za dosezanje, ciljanje i informisanje publike i usmeravanje ljudi na određene stranice vašeg sajta. Postoje 2 glavna oblika promocija putem email-a:
Newsletter-i mogu sadržati korisne informacije i promocije, poput prodaje ili događaja. Oni mogu da preusmere publiku na vaš sajt, da pročitaju članak ili iskoriste neku ponudu. Iako vam ovo možda neće doneti puno novih posetilaca, oni mogu biti moćan način za ostvarivanje poseta i prodaje vašoj postojećoj publici - onima koji vas već poznaju.
Promotivni email-ovi mogu da istaknu određene akcije ili pogodnosti. Na primer, u vašoj prodavnici možete promovisati degustaciju vina ili novi video koji ste postavili.
Najvažnija stvar u email marketingu je da razgovarate sa ljudima koji žele da se čuju sa vama. Ne morate svima nuditi istu stvar, jer imate pristup podacima koji vam omogućavaju da šaljete ciljani sadržaj koji je relevantan za svaku osobu. Recimo da je neko nedavno kupio cipele od vas. Možete da kreirate segment na osnovu istorije kupovine i da im šaljete email kampanje sa najnovijim stilovima cipela.
Angažujte vašu publiku na društvenim mrežama
Možda koristite društvene mreže za postavljanje sadržaja koje objavljujete na vašem sajtu, poput članaka, fotografija ili promocija. Da li ste znali da osim što pojačavaju vašu poruku, društvene mreže mogu da poboljšaju saobraćaj na sajtu?
Ključ je odabir društvene mreže koja najviše odgovara vašoj poruci - i kojom možete efikasno upravljati. Ovo će varirati u zavisnosti od vašeg poslovnog modela i publike koju želite da ciljate. Na primer, LinkedIn je dobar izbor ako želite da promovišete knjigu ili webinar profesionalnoj publici, dok Instagram više znači kod vizuelnih elemenata, poput slika proizvoda.