Šta više ne prolazi na tehničkom pregledu - nova pravila od 2022.

Šta više ne prolazi na tehničkom pregledu – nova pravila od 2022.

Poznato je da su većina vozila koja učestvuju u saobraćaju na našim drumovima stariji modeli, samim tim svake godine se strepi da li će proći tehnički pregled. Dodatno otežavaju nova pravila za tehnički pregled koja gotovo svake godine postaju sve rigoroznija.

Foto: don-registracija.com

Mi se slažemo sa svim pravilima koja su sada na snazi, imaće veliki uticaj na vozače da više vode računa o ispravnosti vozila. Što više ispravnih vozila na ulicama, smanjuje se mogućnost od saobraćajnih nesreća.

Pripremili smo ovaj članak kao uvod u ono što vas čeka pri sledećoj registraciji. Zato u nastavku saznajte šta više ne prolazi na tehničkom pregledu i koja su to nova pravila.

Kvarovi koje možete sami rešiti i proveriti

U prvu kategoriju kvarova svrstali smo sve one koje možete sami ili uz nečiju malu pomoć rešiti. To su sve one “sitnice” o kojima se ne vodi toliko računa, smatrajući da nisu bitne. Moramo naglasiti da svaki deo na vozilu ima svoju svrhu, tako da je najbolje kada sve funkcioniše.

Od najnovijih pravila koja su stupila na snagu početkom 2022. godine više nego ikada gledaće se ispravnost tih stinih kvarova. Više ne možete prolaziti tako što će vam progledati kroz prste, kao nekada. Sada se ceo pregled snima i sve mora raditi kao kada je auto izašao iz salona.

Pre svega, ovde mislimo na kompletnu signalizaciju. Signalizacija je jako važna u saobraćaju, možda vama to izgleda kao sitan kvar, ali zbog nefunkcionisanja jedne male sijalice možete biti vraćeni na popravni pregled.

Proverite sve sijalice koje imate na vozilu, ako imate uputstvo pogledajte obavezno. Podsetnik: sijalice na tablicama, stop svetla (na zadnjem staklu), migavci, kratka i duga svetla, maglinke, itd. Takođe, zaštitnu plastiku na svim sijalicama morate imati, ako je fabrički pripisana.

Zatim proverite ispravnost daljinskog otključavanja, funkcionalnost svih brava, rad svih brisača, tečnosti za vetrobran, stanje pneumatika (guma), rezervni točak, prvu pomoć, itd. Sve navedene stavke ulaze u proveru i zbog njih možete biti vraćeni sa pregleda.

Kvarovi koje morate sanirati u servisu

U drugu kategoriju kvarova svrstali smo one segmente koje ne možete sami proveriti i popraviti, već morate otići u servis. Savetujemo da pre tehničkog pregleda odete u servis i proverite stanje.

Jedan od najbitnijih sistema na svakom vozilu je kočioni sistem. Kočnice moraju uvek biti u ispravnom stanju i nemojte čekati registraciju da bi proverili i popravili ako nisu u redu. Ovaj segment igra važnu ulogu, ukoliko ne zadovolje kriterijume nećete proći pregled.

Obavezno proverite sistem izduvnih gasova. Ovo je segment koji će se sve više gledati i koji nećete moći da preskočite tek tako. Ukoliko vaše vozilo fabrički poseduje katalizator ili DPF filter, u trenutku pregleda mora postojati. Osim što ga morate imati, potrebno je da bude u ispravnom stanju kako bi nivo štetnih gasova bio u granicama dozvoljenih.

I za kraj, vizualni izgled automobila mora biti na zadovoljavajućem nivou. To znači da ne sme imati velikih oštećenja na karoseriji, ali ne sme imati ni koroziju.

Foto: don-registracija.com

Potrebna dokumentacija za tehnički pregled

Podaci iz saobraćajne dozvole moraju se poklapati sa podacima na samom vozilu. Najčešći problemi se javljaju ukoliko je došlo do zamene motora ili se promeni broj sedišta.

Za tehnički pregled potrebno je da dostavite ličnu kartu, saobraćajnu dozvolu, potvrdu ukoliko vaše vozilo ide na autogas i ovlašćenje ako vozilo nije na vaše ime. Takođe, morate imati atest za svu dodatnu opremu na vozilu koja nije fabrička.

Vi ne možete biti prisutni tokom pregleda. Morate negde sačekati, tako da ne možete uticati i sugerisati tokom kontrole, kao što je bio običaj prethodnih godina.

Zakazivanje termina par dana unapred

Gotovo svi tehnički pregledi svuda po Srbiji su prebukirani svakodnevno. Slobodan termin u Beogradu često morate tražiti i nekoliko nedelja unapred, iako ni sami ne znate da li ćete tada biti u mogućnosti da odete zbog obaveza.

Najveći centar za registraciju i tehnički pregled DON je mesto u Beogradu gde ćete sve završiti za svega sat vremena. Napravili su tri centra sa većim brojem tehnoloških linija. Centri se nalaze u širem centru, na različitim lokacijama. Na vama je da izaberete koji centar vam je najbliži.

Nema više čekanja u redovima i zakazivanja nedeljama unapred. Sada registraciju vozila završavate na jednom mestu, bez odlaska u MUP.

Kompletna registracija vozila na jednom mestu

Centri kao što je DON su omogućili da kompletnu registraciju uradite na jednom mestu. To je nekada bilo nemoguće, jer ste morali na 2-3 različite lokacije i to je nekada trajalo i više dana. Oni imaju tehnički pregled, platni promet i administrativnu službu.

Ovlašćeni su za izdavanje tablica, saobraćajne dozvole i svih drugih dokumenata. Čak i ako ne prođete tehnički pregled odmah rešavaju problem u njihovom servisu. Tako da možete biti sigurni da ćete tog dana sve završiti, osim ako se ne pronađe neki veliki kvar.

Na njihovom sajtu DON registracija imate sve informacije i telefon kontakt centra. Slobodno ih pozovite ukoliko imate neke nedoumice, uvek su spremni da pomognu i olakšaju proces registracije.

Zatvoreno za komentare.