Međunarodni dan poke-a, koji se obeležava svake godine, slavi ovaj ukusni i hranljivi obrok koji je postao globalni fenomen. Poke je poreklom sa Havaja, gde je prvobitno služen kao riblji obrok, ali je vremenom evoluirao i prilagođen je različitim ukusima i preferencijama. Ovaj dan ne služi samo kao podsetnik na raznovrsnost ovog jela, već i kao prilika da se okupe ljubitelji hrane i istraže kreativne kombinacije svih sastojaka.
Foto: Glovo
Prema podacima koje dostavlja Glovo, u Srbiji je poke stekao značajnu popularnost, a prošle godine su Srbi naručili preko 38.000 poke činija, čime su zauzeli drugo mesto u regionu kada je reč o potrošnji. Ove brojke oslikavaju rastući trend uživanja u ovom obroku, koji kombinuje svežinu, ukus i mogućnost personalizacije.
Najveća potrošnja poke-a zabeležena je 17. jula 2024. Godine. Ovo je dan sa najvećim brojem porudžbina u poslednjih 12 meseci. Letnja sezona se ističe kao period kada se najviše naručuje poke, pri čemu su jul i avgust meseci sa najvećim količinama isporučenih poke-a. Jul se posebno izdvaja kao mesec najveće potražnje.
Kada je reč o vremenu, ručak (od 12 do 14 časova) predstavlja najpopularnije vreme za naručivanje ovog jela, sa 21% ukupne potrošnje. Večera (od 19h do 21h) je takođe značajna, ali manje dominira, sa 16% narudžbina.
Ovaj obrazac ukazuje na to da je poke omiljeni izbor tokom radnog vremena, kako za ručak, tako i za kasno poslepodne, dok je potražnja za večerom umerenija.
Petak se ističe kao dan sa najviše apetita za poke među Srbima, što dodatno oslikava popularnost ovog jela.
U Srbiji, korisnici u Novom Sadu najviše naručuju poke, dok se za njima nalaze Beograd i Niš, čime se jasno vidi gde je poke najtraženiji.
Srbi vole da personalizuju svoje poke, a "napravi svoj poke" je najpopularniji izbor. Takođe, posebno su popularni i "Chicken Katsu Poke" i "Beef Poke".
Glovo je jedna od prvih multikategorijalnih aplikacija koje povezuju restorane, apoteke, prehrambene lance i prodavnice široke namene, uključujući i kategoriju „bilo šta“ koja korisnicima omogućava da naruče šta god žele u svom gradu.
Osnovan u Barseloni 2015. godine, Glovo posluje na 25 tržišta u više od 1300 gradova u Jugozapadnoj i Istočnoj Evropi i Africi. Misija Glova je da svim stanovnicima grada u kojem posluje učini brzo dostupnim sve ono što taj grad nudi. Na taj način, korisnici Glova mogu uživati u svom odabiru proizvoda kada i gde to oni žele.