Mi se nalazimo u vremenu punom promena, i, ako je nešto sigurno, jeste da oni brendovi koji se razvijaju u skladu s njim postaće jači od onih koji na to nisu spremni. Iako bi određeni aspekti identiteta trebalo da ostanu zapečaćeni od početka, boje brenda, logo, ličnost brenda i način na koji brend komunicira s ljudima treba da ostanu fluidni i da odgovaraju na perspektivu i trenutne potrebe kupaca koji svakodnevno evoluiraju. Kako možete da unapredite svoj brend?
Foto: Unsplash
Sada možemo da zaronimo u određene savete i trendove u vezi sa brendiranjem, kao i načinima na koje možete da svoj brend unapredite time što ćete ići ukorak s vremenom koje svakodnevno donosi neka nova pravila. Ukoliko vas zanima kako to da odradite, pročitajte naš tekst do kraja i potrudite se da iskoristite svaki naš savet.
#1 Uvedite promotivni materijal - budite unikatni
Da biste uspeli do kraja da zaokružite identitet svog brenda, bilo bi idealno da se pozabavite dizajniranjem i osmišljavanjem promotibnog materijala koji bi pričom bio vezan za ideju vašeg poslovanja. Pored stvari koje biste koristili u kancelariji, poput šolja, majica, hemijskih olovaka, možete koristiti zastave u reklamne svrhe, kao i priveske ili vizitare koje biste delili u toku sastanaka s klijentima.
Pre svega, uvođenje reklamnog materijala kompaniji donosi prepoznavanje njenog brenda. Ukoliko ljudi nose majicu na kojo se nalazi logo kompanije ili imaju sa sobom torbu sa nalepnicom na kojoj se nalaze boje koje vas predstavljaju, ljudi u okolini će zapamtiti ime, boje ili logotip onoga što su videli, te ćete ih na taj način zainteresovati da sami potraže o kome je reč.
Doduše, ako mislite da bi uvođenje ovakvih mera bilo previše komplikovano za vas i smatrate da se ne biste snašli - uvek možete angažovati sopstvenog brend stratega koji bi vam pomogao oko razvoja taktika za unapređenje. Ukoliko ne možete razumeti kako brend strateg radi svoj posao, nije velika stvar - na njemu je da vaš brend unapredi i dovede ga na novi nivo, a na vama je da primenite ono što on predloži.
#2 Prihvatite raznolikost - inkluzija svih grupa ponaosob čini da se više ljudi poveže sa vama
Ljudi sve više postaju umorni od gledanja samo jedne predstave čovečanstva u brendiranju. Naš svet je prepun različitih boja, rasa, sposobnosti i kultura, te bi svaku od tih različitosti ponaosob trebalo predstavljati, slaviti i poštovati.
Što je jače prikazano prihvatanje i inkluzija od strane nekog brenda, to su njegov rast i uspeh sve više primećeni. Jedan od koraka ka tome jeste da se na ilustracijama i fotografijama vašeg brenda nađu ljudi svih boja kože, nacionalnosti, kao i tipova tela i broja godina.
Foto: Unsplash
#3 Uvedite nesavršenost u marketing kampanje - autentičnost se danas ceni
Sjajan način da unapredite svoj brend jeste uklanjanje savršeno isfotošopiranih slika. Čak 51% konzumenata smatra da preduzećima nedostaje autentičan sadržaj, a da 90% potrošača upravo biva privučeno od strane takvog doživljaja brenda.
Kao rezultat tome, sve više brendova se okreće pravljenju fotografija sa što prirodnijim efektom. Višesatno editovanje nakon fotošutinga već polako pada u zaborav. Sada nije strano pokazati bore i nesavršenosti kože na profesionalnim fotografijama, jer upravo je to ono što nas sve predstavlja.
Poenta je prikazivanje proizvoda u scenarijima iz stvarnog života, a ne u previše montiranim studijskim snimcima. Ljudi zaista žele da se poistovete sa onim što vi imate u svojoj ponudi, a to ne mogu uraditi ukoliko im prezentujete jako nerealnu sliku života. Stoga, budite prirodni i autentični, bez kopiranja ideja drugih brendova.
#4 Pratite razvoj trenda u dizajnu - na svakih par godina se dešavaju velike promene
Na otprilike svakih pet do šest godina možemo videti ogromnu promenu u trendovima grafičkog dizajna. Ovo je jedan od najvećih aspekta koji mogu uticati na odabir pravca u kom se vaše brendiranje kreće. Ove promene obuhvataju, pre svega, brending na društvenim mrežama, vizualni marketing i trendove dizajna veb stranica.
Vaš logo i identitet brenda mogu ostati uglavnom isti, ali ono što bi definitivno trebalo da se menja jesu marketinški materijali poput biltena, vizit karti, fotografija proizvoda, objava na društvenim mrežama i pakovanja proizvoda.
Sve ovo će signalizirati vašim dugogodišnjim, a i onim potencijalnim, kupcima da pratite novitete vezane za modernizovanje tržišta i da niste brend koji bira da stoji u mestu. Brendovi koji su zastareli, a istovremeno nemaju nikakvu želju za napretkom i daljim razvojem, vrlo brzo postaju dosadni kupcima, te se oni u tom slučaju vrlo lako povezuju s onim urbanijim.
Da sumiramo, održavanje vašeg brenda znači jače povezivanje sa dosadašnjim i onim potencijalnim mušterijama. S tim u vezi, samo se fokusirajte da vam brendiranje ide u što humanijem pravcu, s obzirom na činjenicu da je trenutno to najbolji vid komunikacije s kupcima. Nadamo se da smo vam pomogli u stvaranju ideja o unapređenju sopstvenog biznisa, želimo vam mnogo sreće u daljem radu!