Iako je današnji svet veoma digitalizovan, poslovna putovanja nikada nisu izašla iz mode. Međutim, ovakva putovanja su često stresna i zahtevaju od vas dosta angažovanja.
Foto: Freepik
Zato je vrlo bitno da dobro organizujete svoje poslovno putovanje kako ono ne bi bilo propraćeno stresom i lošim iskustvima i kako bi doprinelo vašem poslovanju. U nastavku teksta dajemo vam savete za efikasnu organizaciju poslovnog puta.
Najčešći vid prevoza kada su u pitanju službena putovanja jeste avionski prevoz. U današnje vreme avionske karte možete nabavite preko interneta. Na vama je da odlučite da li ćete putovati ekonomskom, biznis klasom ili ćete pak kupiti low cost avionske karte koje će vam uštedeti novac.
Na internetu možete naći agencije koje se bave prodajom avionskih karata, na njihovim sajtovima odabrati željenu destinaciju za put, datum odlaska i povratka, da li želite kartu sa prtljagom ili bez.
Obratite pažnju na to da prilikom čekiranja opcija sa ili bez prtljaga uporedite cene i izračunate razliku, obzirom da ukoliko kupite povratnu avionsku kartu bez prtljaga, kasnije nećete moći da zamenite datume putovanja.
Kupovina avionskih karata takodje se obavlja elektronski pa ćete tako moći da rezervišete a kasnije i kupite avionske karte koje će vam agencija poslati na mejl adresu. Podaci koje ćete pre toga morati da im dostavite najčešće su ime i prezime, datum rodjenja i broj ili kopija pasoša.
Prilikom pakovanja, ne zaboravite da uredno spakujete novac, kartice i osnovna dokumenta koja će vam trebati na aerodromu kao što su pasoš i potrebni sertifikati ili testovi ako zemlja u koju putujete iste zahteva. Ukoliko do aerodroma putujete svojim automobilom, možete rezervistati parking na aerodromu i tako uštedeti vreme i novac.
Odgovarajući hotel ćete lako pronaći pomoću aplikacija kao što su npr. Booking.com ili Airbnb. Vrlo je bitno da hotel ili stan rezervišete u skladu sa mestom gde se odigrava centralna poslovna tema, blizu mesta sastanka, prostora gde se održava edukacija ili sajmova zbog kojih se realizuje vaše službeno putovanje.
Hotel ili apartman za koji ćete se odlučiti ne mora da ima “pet zvezdica”, ali neke druge stvari moraju da budu ispunjene. Na primer, dobar internet za brzu konekciju sa poslovnim saradnicima i udoban krevet kako biste mogli da se odmorite.
Foto: Freepik
Jedna od najbitnijih stvari koju morate uraditi pre polaska je svakako rezervacija odnosno ugovaranje prevoza od aerodroma do hotela kao i od hotela do odredišta gde se održavaju sastanci ili sajmovi.
Ovo je odlična opcija ukoliko ne želite sebe da dovodite u neprijatne situacije i da prilikom sletanja na aerodrom tražite prevoz ili taksi koji vas može koštati više nego celo putovanje. Sa druge strane još jedna od prednosti je i vreme koje štedite kada vas prevoz čeka tačno u dogovoreno vreme.
Aerodromske i hotelske transfere možete ugovoriti direktno na aplikacijama za rezervaciju smeštaja, a postoje i odvojene platforme koje funkcionišu na globalnom nivou i nude usluge transfera sa aerodroma iz grada u koji planirate da putujete. Prednost je što na njima možete izabrati u moru ponuda i pogledati vozila i ocene vozača koji će vas dočekati.
Još jedna dobra opcija za vožnju po gradu je i neka od aplikacija popud Uber-a.
Odmah po važnosti posle dokumenata i sertifikata koji su vam neophodni za ulazak u neku zemlju, tu je i plan vašeg službenog putovanja.
Pre nego što načinite bilo koju akciju u vezi vašeg poslovnog putovanja, savetujemo vam da sačinite plan aktivnosti prilikom boravka na službenom putu. Isplanirajte okvirno kada biste krenuli, kada biste se vratili, kao i potencijalne datume i sate sastanaka sa poslovnim saradnicima.
Nakon što proverite i razmotrite da li se vaše željene aktivnosti uklapaju sa mestima na kojima bi trebalo da budete i licima sa kojima bi trebalo da se sastanete možete taj plan pretvoriti u detaljniji plan tako da ćete za svaki dan imati isplanirane radnje koje bi trebalo da obavite.
Foto: Freepik
Ne tako često ali se može desiti da prilikom putovanja avionom dođe do nezgodnih situacija koje mogu poremetiti vaš poslovni put. Jedna od tih jeste gubljenje prtljaga prilikom izlaska sa aerodroma odnosno aviona.
Ukoliko vam se u prtljagu nalazio i vaš lap-top, možda ćete ostati bez dokumenata i fajlova koji su vam bili neophodni za vaše poslovne sastanke, obilaske sajmova i slično. Zbog toga, savetujemo vam da sve vaše podatke čuvate na Cloud-u, odnosno Google Drive-u, Dropbox-u ili pak nekom trećem Cloud storage servisu. Tako se vaše datoteke neće izubiti i bićete sigurni da ćete ih imati u trenutku kada vam budu zatrebali.
Gubitak ovih dragocenih informacija može vas koštati posla pa je uvek bolje koristiti Cloud prostor bilo da je on besplatan ili plaćeni. Kada je reč o modernoj tehnologiji i uređajima koje koristite u poslu još mnogo stvari može krenuti po zlu. Bitno je da uvek imate plan B i razmišljate korak unapred.
Dobra stvar kod svakog poslovnog putovanja u inostranstvo je ta što gotovo uvek imate i slobodno vreme da obiđete i bolje upoznate grad u kome ste odseli. Ukoliko ste detaljno isplanirali poslovne obaveze, neće vam biti problem da izdvojite još par minuta i pripremite plan za slobodno vreme.
Istražite znamenitosti grada na pretraživaču i pretražite najpopularnija mesta na tripadvisor-u. Ovo je odlična opcija jer imate priliku da pre dolaska rezervišete sto u nekom od najpopularnijih restorana ili zakažete mini ekskurziju sa ličnim vodičem.
Nadamo se da vam je ovaj tekst pomogao. Isprobajte naše savete i uverite se već prilikom sledećeg putovanja.