Promocija i ponuda nekretnina obično započinju putem oglasa. S obzirom na veliki broj dostupnih stanova i kuća, važno je pažljivo sastaviti oglas kako bi privukao interesovanje i kako bi se ostvarilo efikasno oglašavanje nekretnina.
Foto: Pexels
Kupovina nekretnina predstavlja značajan finansijski izazov i ponekad nosi određeni rizik, što često motiviše na pažljivo razmatranje pre donošenja odluke. Slično tome, izdavanje zahteva strpljenje, pri čemu zakupci imaju manji finansijski rizik u poređenju s kupcima.
Proces prodaje ili izdavanja svakako ubrzavaju i dodatno olakšavaju specijalizovani portali za promet nekretnina poput nadjidom.com. Dakle, ako želite da još više ubrzate proces prodaje ili izdavanja nekretnine, a istovremeno izbegnete potencijalne finansijske gubitke, neophodno je da pažljivo osmislite sadržaj vašeg oglasa.
U nastavku, pružamo vam nekoliko korisnih saveta kako da formulišete oglas za promociju ili iznajmljivanje nekretnina koji će privući pažnju.
Prilikom registracije na platformi za oglašavanje na kojoj recimo želite da objavite svoju ponudu u kategoriji “izdavanje stanova Beograd” izbegavajte upotrebu bilo kakvih nadimaka, posebno onih smešnih, infantilnih, pa čak i bizarnih poput "suncecvetno", "brzipancir", "kapetanamerika".
Ozbiljniji utisak ostavićete ako koristite svoje pravo ime. Realno gledano, potencijalni kupac ili zakupac će više verovati Marku Markoviću nego kapetanu Americi.
Prilikom kreiranja oglasa vodite računa o izboru reči. Kada sastavljate tekst, budite posebno oprezni, jer je to prva stvar koju će potencijalni kupac ili zakupac primetiti, ako zanemarimo fotografije.
Tekst treba da je kratak i sažet, ali istovremeno da sadrži najvažnije informacije i argumente koji opravdavaju zašto je baš vaša nekretnina najbolja investicija.
U opisu oglasa naglasite najbitnije karakteristike stana, kuće ili poslovnog prostora koji prodajete ili izdajete za koje mislite da će vašu nekretninu izdvojiti iz gomile.
Ne zaboravite da izlistate sve relevantne detalje koji mogu pozitivno uticati na proces prodaje, poput izuzetne lokacije, tišine okoline i susjedstva. Obavezno istaknite i prijateljski nastrojene komšije, blizinu trgovina, pedagoških i zdravstvenih ustanova, kao i dobru povezanost javnog prevoza.
Budite kreativni i pomalo lukavi prilikom prodaje ili izdavanja nekretnine. Posebno naglasite očuvanost bloka, lifta, terase i parking prostora kako biste privukli pažnju.
Koristite maštovite opise koji ističu prednosti, kao što je, na primer, prostrano dvorište idealno za gajenje organskog povrća ili dečje igralište. Kreativnost u prezentaciji može biti presudna za privlačenje potencijalnih kupaca i postizanje uspešne prodaje.
Prilikom sastavljanja oglasa, izbegavajte nepotrebne detalje koji bi mogli da odvrate potencijalne kupce ili podstanare. Važno je da napravite snažan prvi utisak da biste privukli pažnju čitalaca. Na primer, umesto da se fokusirate na dugačke opise, naglasite bitne informacije već u prvih nekoliko rečenica.
Možete da dodate i pozitivne prideve poput prekrasno, slikovito i unesete emocionalan element u oglas da biste još približili nekretninu kupcima. Pametna upotreba ovih elemenata može značajno da poboljša privlačnost vaše nekretnine i poveća šanse za uspešnu prodaju.
Istaknite pozitivne strane nekretnine umesto da naglašavate njene nedostatke. Kada se bavite negativnim aspektima nekretnina, nemojte pretvarati sitnice u velike probleme, ali ih nemojte ni prikrivati.
Na primer, iskusni prodavci su vešti u pisanju oglasa koji ističu nedostatke, ali istovremeno ih potpuno zasenjuju prednostima. Drugi prodavci idu korak dalje i naglašavaju svaki nedostatak, čak i ako nisu ozbiljni, predstavljajući ih kao jedinstvene karakteristike koje nekretnina poseduje i čime se izdvaja iz mase.
Fotografije su nesporno najvažniji element za privlačenje potencijalnih kupaca i podstanara. Zato, iako ne zahtevaju profesionalnost, treba im posvetiti posebnu pažnju. Fotografišite svaku prostoriju iz različitih uglova, uključujući okolinu i balkon.
Pre samog fotografisanja, bilo bi dobro srediti prostor i ukloniti stvari koje nisu predmet prodaje, kao i izbegavanje prisustva ljudi i ljubimaca. Cilj je prikazati prednosti nekretnine jasno i atraktivno, zato vodite računa o kvalitetu fotografija, odnosno o fokusu i osvetljenju.
Kada je reč o samoj vrednosti nekretnine, pokušajte da ne preterujete. Ukoliko je cena nekretnine koju vi nudite viša od proseka za slične nekretnine po kvadraturi i uređenosti, važno je da na pravi način obrazložiti zašto ste postavili baš taj iznos.
Takođe, treba napomenuti mogućnost pregovaranja oko cene kako bi se dodatno pojednostavio proces kupoprodaje ili izdavanja. Pored toga, ako u oglasu pružite informacije o potencijalnim opcijama za dobijanje kredita, značajno biste olakšali donošenje odluke potencijalnim kupcima.
U suštini, vaš oglas treba da bude privlačan na svim nivoima. Zato mu posvetite dovoljno pažnje prilikom sastavljanja. Vizualizujte potencijalnog kupca ili zakupca koji bi želeo da se smesti u vaš trenutni dom i sastavite oglas s tom namerom. Razmotrite i suprotnu perspektivu, stvarajući sliku sebe kao potencijalnog stanara i razmislite o tome šta bi vas lično privuklo.