On je poslednji klasični holivudski glumac

On je poslednji klasični holivudski glumac

Priča o Holivudu koji se od "fabrike snova" pretvorio u najobičniju fabriku sa čijih traka očekujete samo filmove o superjunacima, dodatke proverenim franšizama, "rebootove", "remakeove" i bezidejne "formulaične" blokbastere, već se pomalo izlizala.

Foto: Shutterstock

Realno, nikog nije briga, a to dokazuje i publika koja u bioskope odlazi više nego ikada pre. Vrlo jednostavno - da publika želi nešto drugo, Holivud bi to proizvodio. 

Holivud više jednostavno nije mesto za onaj klasični tip umetnika koji žele da ponude nešto novo i originalno. 

Naravno, uvek postoje izuzeci, ali iz godine u godinu sve ih je manje, a čak i oni najotporniji teško mogu odoleti mašineriji koja ih uvlači kako bi proizveli još malo onoga na šta smo navikli. Vrhunski reditelji i individualci ulaze u Marvelov univerzum i za sobom povlače najveća glumačka imena koja konačni proizvod čine kvalitetnijim, ali bez preteranih odmaka od proverenog recepta. Štaviše, čak i Kventin Tarantino, jedan od retkih holivudskih individualaca koji još uvek uspešno izvlači novac od studijskih glavešina, razmišlja o tome da njegov poslednji film bude dodatak postojećoj blokbasterskoj SF franšizi - Star Trek.

Reditelja je malo, a glumaca još manje. Upravo je zato bitno istaknuti endeme poput Leonarda DiKaprija, poslednjeg Mohikanca u modernom svetu. Radi se o globalnoj zvezdi i magnetu za publiku, ali u isto vreme i retkoj pojavi među pripadnicima holivudske elite. Naime, on je jedan od retkih, ako ne i jedini koji nikada nije zaigrao superjunaka, pojavio se u nekoj franšizi, filmu sa zombijima/vanzemaljcima/čudovištima/robotima ili porodičnom filmu niti pokazuje interes da to u skorijoj budućnosti promeni. 

Leonardo DiKaprio je - poslednji klasični holivudski glumac.

Foto: IMDb

Kao Al Paćino i Robert De Niro u sedamdesetima

Uprkos tome i dalje je deo holivudskog panteona, a čak i njegovi najbizarniji eksperimenti zarađuju na blagajnama. Dovoljno je spomenuti "The Revenant", 151 minutu dug film koji bismo teško mogli nazvati mamcem za publiku, a opet, na blagajnama je zaradio gotovo 600 miliona dolara. Četiri godine nakon toga DiKaprio će se pojaviti u Tarantinovom "Once Upon a Time in Hollywood".

Za razliku od kolega koje haraju bioskkžopskim blagajnama, DiKaprio ne snima dva filma godišnje niti svoj brend gradi na društvenim mrežama. Tarantino je savršeno opisao njegovu poziciju: "On je usamljen, kao Al Paćino ili Robert De Niro u sedamdesetima, kada nisu snimali dva filma godišnje. Mogli su šta god požele, a izabrali su da snime ovo. Stoga, to znači da je ovo prilično dobro."

U vremenima kada svi paze na svoj brend gradeći ga na temeljima velikih franšiza ili superjunačkih filmova, DiKaprio je učinio nešto specifično jer uspeo je, kao što to kaže Tom Rotman iz Sonija, kultivisati sopstveni "brend izvrsnosti". 

I ovo nije prazna priča. Ako pogledate filmografiju Leonarda DiKaprija, brzo će vam postati jasno da na listi projekata teško možete pronaći one klasične ćorke koji vam jasno daju do znanja da ih je glumac prihvatio iz čisto financijskih razloga. Neki će vam se filmovi svideti više, neki manje, ali radi se o objektivno kvalitetnim filmovima. Čak i slabije filmove poput "Velikog Getsbija", "J. Edgara" ili "The Beach" ne možete nazvati lošima jer možda nisu ono što su trebali da budu, ali daleko su od promašaja i kristalno vam je jasno zašto bi bilo koji glumac pristao da se pojavi u njima. 

Foto: Pinterest

Od "teen" zvezde do najboljeg glumca generacije

Otkako se pojavio na sceni, nizao je uspehe i od samog početka je bilo jasno da se radi o neupitnom glumačkom talentu, a to dokazuje i pet nominacija za Oskara. Međutim, mnogi su ga prvi put primetili u seriji "Growing Pains" koja je bila bitna iz dva razloga. Omogućila mu je prvu veću filmsku ulogu (This Boy's Life) i tokom snimanja upoznao je menadžera Rika Jorna, sa kojim je sarađivao 27 godina, a danas je jedan od retkih glumaca sa A-liste koji nemaju agenta. 

Iste godine kada se probio, pokupio je i prvu oskarovsku nominaciju za "What's Eating Gilbert Grape" glumeći zaostalog dečaka Arnija Grejpa i otad ne prestaje da oduševljava. 

Od 1993. do 2000. možete naići na tek četiri slabija filma: ''The Quick and the Dead'', ''Total Eclipse'', ''The Man in the Iron Mask'' i ''Celebrity'' i svi su, ako ništa drugo, logičan izbor za mladog glumca koji želi da se dokaže. U prvom se pojavio uz Džina Hekmana i Šeron Stoun, drugi je napisao oskarovac Kristofer Hempton, a režirala za Oskar nominovana Agneška Holand, treći je adaptacija književnog klasika u kojem glume legende Džeremi Ajrons, Džon Malkovič, Gabrijel Birn i Žerar Depardje, a četvrti je film Vudija Alena. Svaki glumac bi ubio za ovakve prilike i potpuno je razumljivo zašto je na ove projekte pristao, a ne smemo zaboraviti ni to da je DiKaprio celo to vreme bio najveća mlada zvezda koja je iza sebe imala čak dva kultna filma devedesetih - "Titanic" i "Romeo + Juliet". Mnogo je mladih glumaca koje bi taj tip filmova i taj nivo popularnosti uništila ili barem smestila u fioku.

Međutim, DiKaprio je vrlo brzo shvatio da ne želi da bude još jedna "teen" zvezda koja će narednih desetak godina ostati zarobljena u romantičnim tinejdžerskim filmićima. Doneo je odluku da nakon "Titanica" neće pristati na još jedan blokbaster, ljubavni ili triler (što je uobičajeno) . 

Foto: IMDb

Stvari se drastično menjaju od 2000-ih nadalje, a DiKaprio je uspešno nadrastao status "teen" idola koji su mu omogućili ''Titanic'' i ''Romeo + Juliet'' i postao čovek koji retko greši. Deni Bojl, Martin Skorseze, Stiven Spilberg, Edvard Zvik, Ridli Skot, Sem Mendes, Kristofer Nolan, Klint Istvud, Baz Lurman, Alehandro G. Injaritu i Kventin Tarantino su reditelji sa kojima je sarađivao, a u tom periodu počeo je i da režira, što delom objašnjava i kvalitet projekata koji mu se nude i za koje se izborio. 

Talentovan, profesionalan i savršena muza

Za Tarantinov najnoviji film uzeo je "samo" 15 miliona dolara (pet miliona manje nego inače), ali pretpostavlja se da bi, zahvaljujući ugovoru koji je potpisao, mogao zaraditi 45 miliona ako film ispuni očekivanja (a mogao bi itekako).  

Neobični izbori projekata, kakvima je DiKaprio sklon, inače su lutrija, a malo je glumaca koji će se u to upustiti. No u slučaju DiKaprija to nije problem i već je više od 25 godina jedno od najtraženijih imena među glavešinama studija, a razlog je jednostavan. Njegovih poslednjih pet filmova zaradilo je gotovo dve milijarde dolara, a tri od pet filmova završilo je sa nominacijama za najboljih film. Dakle, lova i prestiž - savršena kombinacija. 

U isto vreme ga obožavaju i reditelji jer ne samo da je talentovan već je i izuzetno profesionalan, a neki od njih imaju i dodatne razloge. 

Martin Skorseze našao se u kreativnoj blokadi pre nego što ga je upoznao i upravo DiKapriju pripisuje zasluge za oživljavanje strasti za snimanje filmova: "Postao je savršena muza. Preporodio sam se. Ključna stvar vezana za Lea je, a to mu često govorim, to što je prirodan glumac. Ne mora ništa da kaže, sve vam je jasno i možete se poistovetiti s njim. Nisu svi takvi."

"Divan čovek" koji zarađuje milijarde

Iako je prilično velika zvezda, teško ćete na društvenim mrežama o njemu pronaći gomilu pikanterija. Za razliku od kolega, društvene mreže ne koristi za samopromociju, već promicanje svojih misija povezanih sa brigom za okolinu. 

Foto: IMDb

O njegovim brojnim ljubavnim avanturama se zna mnogo i često ćete ga videti u društvu modela (nikada starije od 23 godine), ali o svom privatnom životu nikada ne govori javno. Štaviše, ne govori čak ni o svojoj karijeri, već uglavnom promoviše film u kojem se pojavljuje, i to najčešće u društvu reditelja.

No u medijima je završio zbog nečeg drugog - povezanosti sa kontroverznim preduzetnikom (u prevodu, muljatorom). Naime, Riza Aziz, čovek iza "Red Granite Pictures", finansirao je "Wolf of Wall Street", a u Maleziji je optužen za pranje novca (248 miliona dolara) koji je iz državnog investicionog fonda prebacio na račune "Red Granitea". 

Iako o tome verovatno ništa nije znao, završio je u medijima nakon što je, kao svedok, uvučen u suđenje Azizu. No to mu nije narušilo reputaciju u Holivudu, a nema agenta koji se neće složiti sa tim da je bilo koji film u kojem se pojavljuje Leo, film u kojem žele videti i svoje štićenike. 

A što se budućnosti tiče, sve i dalje deluje sjajno. 

Idući projekat je još jedna saradnja sa Scorsezeom (šesta), a radi se o trileru "Killers of the Flower Moon" koji snimaju za Paramount. Film o FBI-evoj istrazi smeštenoj u dvadesete godine prošlog veka već na papiru deluje kao jedan od onih filmova koji nijedan veliki holivudski studio ne bi pristao da snimi da u glavnoj ulozi nije DiKaprio. 

Glavni čovek Paramaunta Džim Gianopulos za DiKaprija je rekao: "Divim se činjenici da je uprkos slavi i uspehu, zadržao sve svoje prijatelje, sve veze i bliskost s roditeljima. On je  zaista divan čovek. Holivud zna da promeni ljude, ali ne i Lea."

Verujemo da je deo ovih hvalospeva povezan i sa činjenicom da je DiKaprio od poslednjih deset filmova zaradio više od tri milijarde dolara.  

Zatvoreno za komentare.