Ovu prugu su 16. novembra otvorili marokanski kralj Muhamed VI i francuski predsednik Emanuel Makron. Kralj je prugu nazvao Al Burak, po mitskom krilatom stvorenju na kojem su po islamu leteli proroci.
Foto: Shutterstock
Nova pruga, zajednički projekat marokanskih i francuskih kompanija, više nego upola skraćuje put između Kazablanke i Tangera na marokanskoj obali - umesto četiri sata i 35 minuta, vozom će se putovati dva sata i 10 minuta, piše list "Railway gazette".
Projekat je delimično kreditiran francuskim kreditom u iznosu od 625 miliona evra, kao i kreditom Afričke banke za razvoj od 300 miliona evra.
Novotvorena pruga povezuje marokanske gradove Tanger i Kenitru, a nadovezaće se na postojeću prugu koja povezuje Kenitru, Rabat i Kazablanku. Na novoj deonici pruge dugoj 186 kilometara, vozovi će saobraćati brzinom od 320 kilometara na sat. Pruga sadrži 13 vijadukata ukupne dužine 10 kilometara.
Foto: Shutterstock
Postojeća deonica pruge duga 137 kilometara unapređena je pa će na njoj vozovi sada saobraćati brzinom od 160 kilometara na sat, a očekuje se da će se uskoro dodatno unaprediti pa će moći da voze i do 220 kilometara na sat. Nacionalna železnička kompanija ONCF očekuje da će prevoziti oko 6šest miliona putnika brzom prugom u prve tri godine.
Međutim, marokanski planovi tu ne staju jer je za 2020. planiran početak izgradnje nove deonice brze pruge, a nakon završetka put od Tangera do Kazablanke, dug 293 kilometra, skratiće se na samo sat i 30 minuta.