Preduzetnik Dejvid Voker samo na osnovu odgovora na četiri pitanja zaključuje da li je kandidat za posao zaista dobar, ili samo pokušava dobro da se proda. Direktor američke kompanije "Triplemint" zaposlio je u karijeri više od 1.000 ljudi, a za ekonomski časopis "Inc" otkriva koja mu četiri pitanja pomažu da nađe idealnog kandidata.
Odgovor na ovo pitanje mnogo otkriva o karakteru kandidata: da li je sklon da se žali i kritikuje, ili i u negativnim situacijama vidi nešto pozitivno. Osim toga, odgovor će pokazati da li o tome uopšte razmišlja i da li mu je bitna poslovna klima.
Voker postavlja ovo pitanje uglavnom odmah nakon prvog kako bi video kako se potencijalni budući zaposleni ponaša u radnom okruženju. Da li mu više prijaju komunikativno poslovno okruženje i lični odnosi, ili je pre za određenu distancu i način razmišljanja usmeren ka ostvarivanju rezultata?
Voker traži od kandidata da navede konkretan primer, jer veruje da će tako biti iskreniji. Ovo pitanje je važno i zato što pokazuje šta osoba uopšte smatra konfliktom i kako doživljava sebe. Pojednako bitno je i kako je kandidat rešio opisani sukob, jer to pokazuje kako će se u budućnosti ponašati u takvim situacijama.
Učestalost povratnih informacija i način na koji će biti saopštene zavisi od kulture preduzeća. Ovo pitanje je za Vokera način da ispita da li će se kandidat uklopiti u poslovnu sredinu. Bitno je i kako kandidat definiše povratnu informaciju (Feedback): da li pod time podrazumeva samo povremene komentare pretpostavljenih na rezultate koje je postigao, odnosno njegov rad, ili želi redovne razgovore koji će biti posvećeni njemu i njegovom napredovanju u preduzeću.
Izvor: Blic