Svi u Japanu zaluđeni novim trendom

Svi u Japanu zaluđeni novim trendom

Radi se o zapečaćenim kesama koje sadrže sve što je moguće kupiti u prodavnicama - od hrane do odeće, u zavisnosti od prodavnice. Zovu se fukubukuro i za svaku Novu godinu Japanci stoje satima u redu kako bi ih kupili. Caka je u tome što kupci ne znaju šta je u njima, jer kesa je, naravno, zatvorena.

 Foto: Shutterstock

Sve je počelo kada su japanske prodavnice smislile način kako da se na početku godine reše starih kolekcija. Odeću su stavljali u kesice, zatvarali i prodavali po nižim cenama. Odjednom su se ljudi potpuno pomamili za njima, a uskoro su i trgovci shvatili da je to fantastičan način da se reše stare robe.

Nacija je za kratko vreme izgubila glavu za zapečaćenim kesama i danas je u Japanu proslava Nove godine nezamisliva bez fukubukura. Kese su postale idealan poklon za najbliže, pa makar se oni i razočarali kad vide šta se nalazi unutra. Ali, uzbuđenje kod otvaranja misteriozne kese je ipak neprocenjivo.

Kada se tačno izrodila ideja o fukubukuru niko sa sigurnošću ne može da kaže, ali postoji nekoliko verzija priče da je sve počelo pre više od 100 godina. Neke prodavnice, navodno, nisu znale šta da rade sa starom robom pa su je trpale u neke kese i prodavale s velikim popustom.

Danas ih prodaju gotovo sve prodavnice u Japanu, a trend su prihvatili i globalni lanci kao što su Starbaks i Armani.

 Foto: Shutterstock

Misteriozne kesice koštaju od par dolara pa do nekoliko stotina, u zavisnosti od toga o kojoj se prodavnici radi. Dakle, već po ceni kese možete zaključiti kako ćete proći.

U svakom slučaju Japanci već u prvim satima Nove godine čekaju u redu ispred omiljenih prodavnica kako bi došli do svoje misteriozne kese. Ludilo traje sedam dana, jer obično toliko vremena treba da se sve rasproda.

"Kupovanje fukubukura je nešto kao kockanje. Ove godine sam kupio sebi jedan. Fantastično je uzbuđenje koje te drži pre otvaranja, ali to je ujedno šansa da dobiješ nešto dobro po povoljnijoj ceni", rekao je Klark Lavton, Englez koji živi u Tokiju. 

U prvim danima nove godine japanske društvene mreže prepune su ovih kesa, jer svi vole da ih pokazuju i pohvale se kako su prošli. Takođe, u prvih nekoliko sedmica nove godine japanski oglasi su takođe prepuni razne odeće i gedžeta, jer ljudi koji nisu imali toliko sreće što pre pokušavaju da ih prodaju ili razmene sadržaj svog fukubukura s ostalim "nesrećnicima".

Zatvoreno za komentare.