Holanđane će prevoziti čamci kojima će upravljati kompjuter

Holanđane će prevoziti čamci kojima će upravljati kompjuter

Vlast u Holandiji planira da koristi prototip futurističkog električnog robotskog čamca na području koje obuhvata oko 100 kilometara kanala u Amsterdamu. Čamci kojima će upravljati komjuter biće prevozno sredstvo koje ne pravi gužvu u saobraćaju i pritom ne zagađuje okolinu.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Espen Skar (@amsterdambyespenskar)

Nova vozila “Roboat” bi, pored pored prevoza putnika, odnosila i smeće, prenosi britanski “Indipendent”.

Električni robotski čamci plove malom brzinom, do šest kilometara na sat, uz pomoć elise i četiri potisnika koje napaja električna baterija. U zavisnosti od vrste i kapaciteta tereta, čamac će moći da plovi između 12 i 24 sata.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by LEKKER 𝗕𝗼𝗮𝘁𝘀 🇳🇱 (@lekkerboats)

Ovom novom vrstom čamaca upravlja na daljinu kompjuter, koji obrađuje podatke sa kamera i senzora koji skeniraju područje oko plovila, vodeći računa o nepokretnim i pokretnim predmetima.

Podaci koji će se prikupljati uz pomoć kamera neće identifikovati osobe, pa je osigurana privatnost građana.

Električni čamci su “modularni”, pa se mogu jednostavno prilagoditi različitim svrhama, odnosno prevozu tereta ili ljudi.

Da bi se potpuno usavršilo ovakvo autonomno vozilo potrebno je između dve i četiri godine.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by B.B. (@shotsby.bb.gun)

Uporedo sa ovim, radi se i na pravim aspektima projekta, jer su neophodne izmene koje će omogućiti autonomnu upotrebu robotskih čamaca, bez kapetana i kormilara.

Na projektu “Roboat”, čiji je cilj da razvije nov način plovidbe bez ljudi koji bi upravljali plovilima, rade stručnjaci Instituta u Amsterdamu u naučnici Instituta za tehnologiju iz Masačusetsa.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Anna and Evgeniy (@efesenkotravelphoto)

Direktor amsterdamskog instituta Stefan van Dik pojasnio je da su ovakva vozila veoma efikasna u složenim lučkim operacija, gde postoji mnogo brodova i plovila, kao i pristaništa i molova, a plovidba može biti znatno sigurnija.

Cilj je da novi električni robotski čamci nauče da manevrišu kroz gust promet  amsterdamskih kanala, prepunih privatnih brodova i malih turističkih brodova.

Nedavno je održana demonstracija jednog električnog čamca, dugog četiri metra, koji je manevrisao pokraj replike trgovačkog  “Amsterdama” iz 18. veka s tri jarbola. Simbolično je time prikazana gradska nautička prošlost, ali i budućnost ovog grada.