Kako se zarađuje prvi milion? Evo kako su počeli najbogatiji

Kako se zarađuje prvi milion? Evo kako su počeli najbogatiji

Da je svaki početak težak, a kamoli prvi milion, pokazuju neke od nadaleko poznatih kompanija koje su prve poslovne korake napravile iz garaže, podruma i kioska.

Foto:Shutterstock

“Koka-Kola” (1886)

Čuveni gazirani napitak osmislio je 1886. godine doktor Džon Pemberton iz Atlante.

Formula pića i pravo na brend prodati su samo nekoliko godina kasnije.

Koka-kola je u početku reklamirana kao zdravo piće, koje pomaže kod glavobolja.

Već do početka novog veka, postala je poznata i popularna i van granica zemlje, piše portal cdm.me.

Foto:Shutterstock

Akcije “Koka-Kole” prvi put su se pojavile u ponudi 1919. godine, nakon što je Asa Kandler kompaniju prodao Ernestu Vudrufu i njegovim poslovnim partnerima.

Kako bi prikupili sredstva za rast kompanije, javnosti su ponudili 500.000 akcija po ceni od 40 dolara.

Te 1919. godine koka-kola se prodavala na samo šest tržišta izvan Amerike, a danas je prisutna u više od 200 zemalja.

“Harli Dejvidson” (1903)

Čuveni brend motora osnovan je u Milvokiju i predstavlja zajednični projekat dvojice prijatelja koji su se prezivali, pretpostavljate, Harli i Dejvidson.

Foto:Shutterstock

Prvi model motora napravljen je u šupi, a prva fabrika sagrađena je 1906. godine, iz koje je izašlo 50 modela.

Proboj na tržište usledio je tokom i nakon Prvog svetskog rata, kada je američka vojska kupila više od 20.000 modela.

“Samsung” (1938)

Prema istoriji kompanije koja datira iz 1938, “Samsung” je, verovali ili ne, počeo kao firma za izvoz sušene ribe u Kinu.

U nove poslove ulazi pedesetih godina prošlog veka, pre svega one vezane za životno osiguranje i proizvodnju tekstila.

Foto:Shutterstock

Ulazak na tržište elektronike došao je tokom šezdesetih, a u deceniji nakon nje “Samsung” je ušao i na tržište brodogradnje.

Svetski uspeh na polju proizvodnje raznih elektronskih uređaja građen je tokom narednih pet decenija, a danas ova kompanija i njeni partneri proizvedu oko petine ukupnog godišnjeg izvoza Južne Koreje.

“Majkrosoft” (1975)

U želji da transformiše personalni računar, koji je nekada bio težak za korišćenje i skup, Bil Gejts sa svojim partnerom Polom Alenom 1975. godine osniva “Majkrosoft”.

Foto:Shutterstock

A inicijativa je rođena u jednoj običnoj garaži. Njihov fokus je od početka bio isti, svet računara i elektronike.

Uspeh je dolazio na svim poljima. “Majkrosoft” danas u svom okrilju poseduje mnoge brendove koje je u međuvremenu kupio i godišnje beleži neverovatne brojke, navodi cdm.me.

Zatvoreno za komentare.