Kako su poznate auto kompanije dobile imena

Kako su poznate auto kompanije dobile imena

Za neke brendove automobila, utvrđivanje porekla njihovog imena zahteva veoma malo truda, uzmimo Ford na primer. Za druge, njihovo ime je jednostavno rezultat spiralne metrike korporativnog brendiranja, kao što je slučaj sa Infinitijem i Leksusom. Neki, ipak, imaju legitimne priče koje stoje iza njih koje su fascinantne isto koliko i njihova vozila.

Foto: Pixabay

Verovatno ste bili u prilici da vozite neke od ovih automobila. Ipak su to kompanije koje su više decenija na našem tržištu i sigurno je dosta njihovih modela prošlo kroz otkup polovnih vozila. Evo zašto se baš tako zovu.

Aston Martin

Foto: Pixabay

Robert Bamford i Lionel Martin osnovali su Bamford & Martin LTD u 1913. U 1914., oni su učestvovali u svojem automobilu u ‘’Aston Hill Climb’’ trci u Bukinghemširu. Budući da su pobedili, htelu su da iskoriste taj uspeh, i tako je ime Aston Martin rođeno.

Audi

Foto: Pixabay

Istorija Audijevog imena je malo komplikovana i nije, suprotno popularnom verovanju, izvedene iz dana Auto Unije. Osnovao ga je August Horch, kao August Horch Automobilwerke, ali kroz niz spajanja i prodaja, nije mogao da koristi svoje ime. Legenda dalje kaže da dok je raspravljao o novom imenu, njegov sin je rekao “audiatur et altera pars”. To je latinski izraz koji znači “slušaj drugu stranu,” a to je od fundamentalnog značaja za koncept suđenja od strane porote. Takođe je zanimljiva podudarnost reči Audi što na latinskom znači “slušati”, i u slobodnom prevodu na nemački znači Horch. Problem rešen.

Jaguar

Foto: Pixabay

Većina Anglofila zna da je Jaguar prvobitno bila kompanija koja je proizvodila motorcikle pod nazivom ,,Swallow Sidecar’’. Kada su prvi put počeli da prave automobile sredinom 1930-ih, zvali su ih SS, sa SS Jaguarom koji je bio najviše performansno orijentisan od svih. Naravno, tokom Drugog svetskog rata, SS je bio sinonim za nacizam, i kako se rat bližio kraju proizvodnja automobila se ponovo mogla uzeti u obzir, naziv je promenjen u Jaguar, jer ,,Za razliku od SS, ime Jaguar je prepoznatljivo i ne može da se poveže ili pomeša sa bilo kojim sličnim stranim imenom.”

Subaru

Foto: Pixabay

Subaru je japanski naziv za Plejadu, najvidljiviji klaster zvezda u sazvežđu Bik. To je zapravo prilično važno u japanskoj istoriji, zbog čega je izabrano od strane direktora matičnog preduzeća Fuji, kada je odlučio da nova kola treba da imaju japansko ime.

Nissan

Foto: Pixabay

Kompanija koju sada znamo kao Nissan ima svoj početak 1914. godine kao DAT auto. Naziv “DAT” je došao iz prvog početnog slova porodičnih imena trojice osnivača. 1931. godine, DAT uveo je novi mali automobil kojeg su nazvali Datson, koji se kasnije pretvorio u “Datsun”.

U međuvremenu, biznismen Yoshisuke Aikawa osnovao je industrijsku holding kompaniju 1928. godine i nazvan je svoj novi poduhvat Nippon Sangyo (Ime u slobodnom prevodu znači “Japanska industrija”). Aikawina kompanija otkupila je DAT u 1931., i na kraju je ime Nippon Sangio postalo skraćeno u Nissan.

Neki vozači se možda sećaju krstarenja u Datsunima pre nego što su ikada seli za volan jednog Nissana. Šta je podstaklo promenu imena? Do ranih 1980-tih, Datsun značka stajala je na automobilima koje je Nissan izvozio iz Japana. Godine 1981., Nissan je najavio da menja ovu praksu u cilju jačanja globalne svesti o Nissan brendu. Tako, ne možete kupiti Datsun Z više, ali možete dobiti ključeve jednog Nissana.

Mazda

Foto: Pixabay

Slično priči Audija, Mazda je slučaj veoma dobrog slaganja imena sa imenom osnivača preduzeća, Juijira Matsude. Zvanično, ime je referenca na Ahura Mazdu – svemoćnog božanstva za kojeg su stari Persijanci smatrali da je tvorac svega dobrog.

Mercedes

Foto: Pixabay

1897. godine, austrijski preduzetnik Emil Jelinek je počeo je sa naručivanjem Daimler automobila koje je mogao da vozi u nekim od evropskih brzo rastućih auto trka. Bilo je potrebno nekoliko godina, ali je pri kraju 20. veka, Jelinek imao više Daimlera koje je obožavao da vozi. On je često vozio pod lažnim imenom dok se trkao svojiim automobilma; koristio je ime njegove 12-godišnje ćerke Mercedes. Godine 1900., Jelinek je dogovorio sa Daimlerom narudžbinu 36 novih automobila pod uslovom da se ta vozila zovu Mercedes. Dajmler pristao, a poznati naziv luksuznog brenda je rođen.

Volvo

Foto: Pixabay

Ime Švedskog proizvođača automobila je latinski za kotrljam se, konjugacija od reči volvere. Kompanija je počela kao deo švedske fabrike ležajeva kompanije SKF, a nakon što je SKF zaštitio ime ,,Volvo’’ u 1915., kompanija je planirala da stavi naziv Volvo na gotovo sve što se kotrljalo, od ležajeva do bicikla i automobila. Međutim, zbog I Svetskog rata nije sve krenulo po planu. Volvo zapravo nije počeo sa auto biznisom sve do 1926. godine.

Mitsubishi

Foto: Pixabay

Ne dešava se često da kompanija dobija ime po svojem logou, ali to je bio slučaj sa Mitsubišijem. Mitsu je japanski za tri, i Hishi znači romb, ili dijamant. Logo je kombinacija dva porodična grba: od osnivača, i od njegovog prvog poslodavca.

Zatvoreno za komentare.