Da li možete zamisliti današnji svet bez automobila? Naravno da ne! Zato se proizvođači neprestano trude da vam približe svoje modele i rašire svoje poslovanje. Pojedini to veoma dobro rade, pa su zato godinama unazad u samom vrhu.
Foto: Pexels
Iako su poslednjih godina brojke u padu, svet se još uvek vrti oko automobilske industrije, a ovo je trenutno 10 najvrednijih brendova na svetu.
10. RENAULT - 9,01 milijardi dolara
Foto: Pexels
Francuski proizvođač automobila je prisutan još od 1899. godine, te je jedno od najpoznatijih francuskih imena na svetu. Renault proizvodi automobile prevashodno za evropsko tržište, ali je popularan i na području Bliskog istoka i Azije. Renault je udružen i s japanskim Nissan-om čiji je vlasnik 43,4%, dok je istovremeno Nissan u vlasništvu Renault-a u iznosu od 15%.
9. PORSCHE - 11,37 milijardi dolara
Foto: Pexels
Nemački proizvođač automobila iz Štutgarta ne treba posebno predstavljati jer se radi o jednom od najprepoznatljivijih brendova na svetu. Osnovan 1931. godine, slavu je počeo da stiče 60-tih godina, kada je svetu predstavljen legendarni 911. Sa više od 28.000 pobeda u svim vrstama utrkivanja, Porsche je najnagrađivaniji proizvođač automobila na svetu.
8. HYUNDAI - 18,83 milijardi dolara
Foto: Pexels
Zajedno sa Samsung-om, Hyundai je pokretač ekonomije Južne Koreje, te je trenutno četvrti najveći proizvođač automobila na svetu! Osnovan 1947. godine kao inžinjerska kompanija, Hyundai je počeo da proizvodi automobile 20 godina kasnije. Automobili ove kompanije možda nisu najglamurozniji, ali se izuzetno dobro prodaju. Hyundai je ujedno vlasnik 32,8% Kia-e.
7. FORD - 20,24 milijardi dolara
Foto: Pexels
Postavlja se pitanje da li bi bilo automobila da nije bilo Henrija Forda. Ovaj najveći američki proizvođač je bio nosilac američke proizvodnje automobila početkom prošlog veka, te je i danas ostao predvodnik industrije preko Velike bare. Fordove brojke možda jesu u opadanju, ali je još uvek peti najveći proizvođač automobila na svetu.
6. NISSAN - 21,19 milijardi dolara
Foto: Pexels
Proizvođača smeštenog u Jokohami smo već spomenuli u vidu njegove strateške saradnje s Renault-om. Zanimljivo, Renault je vlasnik većeg dela Nissan-a nego Nissan Renault-a uprkos tome što je vrednost Nissan-a veća nego Renault-ova. Ovakvu vrednost, ovaj šesti po veličini proizvođač automobila u svetu, može zahvaliti većoj prisutnosti na svetskim tržištima.
5. HONDA - 22,15 milijardi dolara
Foto: Pixabay
Honda je još jedan dokaz velikog uticaja japanske industrije, a proizvođač iz Tokija je sedmi najveći proizvođač na svetu. Osim u automobile, Honda jako puno ulaže u motore, robote, motocikle, avione, solarne ćelije, itd. Honda je poznata i po sve većem ulaganju u ekologiju, te je jedan od predvodnika "zelenije" auto industrije.
4. MERCEDES – BENZ - 24,17 milijardi dolara
Foto: Pixabay
Iako "tek" 13. proizvođač automobila u svetu po broju proizvedenih automobila, Mercedes – Benz je četvrti po vrednosti brenda. Ta razlika se lako može objasniti time da luksuzni automobili imaju puno veće marže, a proizvođač iz Štutgarta je jedno od najprepoznaltjivijih imena u svetu automobila, te jedan od sinonima za automobile za prave uspešne muškarce.
3. VOLKSWAGEN - 27,06 - milijardi dolara
Foto: Pixabay
Dobro poznata kompanija iz Volfsburga je treći najveći proizvođač automobila na svetu. Osnovan 1937. godine, Volkswagen je zahvaljujući legendarnoj Bubi, Golfu i Pasatu, automobilima koji su obeležili istoriju auto industrije, brzo postao jedno od najomiljenijih imena.
2. BMW - 28,96 milijardi dolara
Foto: Pixabay
Veliku nemačku bitku između BMW-a, Mercedesa i Audija, dobija proizvođač iz Minhena čije ime je dobro poznato širom sveta. S jedva preko dva miliona proizvedenih automobila godišnje je čak iza Mercedesa, ali vrednost BMW-a nikada nije bila u kvantitetu nego u kvalitetu! BMW u svom vlasništvu ima i Rolls Royce, proizvodi i motocikle, a prilično je aktivan i na tržištu hibridnih automobila.
1. TOYOTA - 34,9 milijardi dolara
Foto: Pixabay
Ubedljivo najvredniji automobilski brend na svetu je japanski div koji zahvaljujući Toyoti, Lexusu i Scionu pokriva sve segmente tržišta. Toyota je ujedno sa preko osam miliona proizvedenih automobila godišnje ubedljivo prva i po broju proizvedenih automobila, te je jedan od predvodnika zelenog talasa – hibridnih i električnih automobila.