7 ključnih modela za 7 decenija rada kompanije Porše

7 ključnih modela za 7 decenija rada kompanije Porše

Selekcija je izvršena tako što je odabran po jedan najuspešniji model Poršea iz svake decenije postojanja kompanije iz Štutgarta.

Foto: Pixabay

Iako je Ferdinand Porše osnovao kompaniju i otvorio radionicu u Štutgartu još 1931, prvi Porše automobil registrovan je tek 8. juna 1948. godine. 

S obzirom da se uskoro navršava 7 decenija od tog datuma, kompanija je želela da obeleži jubilej tako što će odabrati 7 legendarnih Porše iz svake od proteklih 7 dekada.

Foto: Youtube screenshot

Prvi u izboru je originalni 356 iz 1951. To je ujedno i prvi nemački automobil koji je dobio dodatak SL u oznaci (Mercedes 300 SL pojaviće se koju godinu kasnije). 

Porsche 356 imao je četvorocilindarski 1.1 litarski "bokser" motor sa 46 ks (34 kW) koji je automobilu teškom svega 640 kg omogućavao da razvije brzinu od 160 km/h.

Foto: Youtube screenshot

Ubedljivo najvažniji Porsche koji se pojavio u narednoj deceniji, 1960-tih, bila je 911-ica. Kao reprezent ovog legendarnog modela odabrana je kupe verzija iz 1964. 

Inače, prvobitno je ovaj model imao oznaku 901, ali je zbog kompanije Peugeot, koja je polagala prava na trocifrene oznake sa "nulom" u sredini, broj promenjen u "911".

Foto: Youtube screenshot
 

Treći model u ovom izboru je trkački Porsche 917 KH iz 1970-ih koji je kompaniji doneo titulu na trci izdržljivosti "24 časa Le Mana". 

Bio je to prvi Porsche sa motorom sa 12 cilindara. Agregat zapremine 5.0 litara proizvodio je 630 ks (463 kW) i mogao je da razvije 360 km/h. 

Osim što je trijumfovao na stazi u Le Manu, pojavio se i u istoimenom filmu sa Stivom Mekvinom u glavnoj ulozi. Upravo je primerak iz tog filma na jednoj aukciji održanoj 2017. dostigao cenu od čak 14 miliona dolara.

Foto: Youtube screenshot

Sledeća decenija donela je legendarni supersportski Porsche 959. 

Kada je predstavljen 1986. ovaj model poneo je titulu najbržeg serijskog automobila na svetu koji može da se legalno vozi na javnim putevima. Nemački magazin "Auto Motor und Sport" testirao je 1988. godine Porsche 959 na stazi Nardo u Italiji i zabeležio maksimalnu brzinu od 339 km/h.

 Foto: Youtube screenshot

Za ključni auto iz 1990-tih, Porsche je izabrao svoj bazični model Boxster (mada bi mnogi očekivali da auto koji je obeležio tu dekadu bude duhovni naslednik 959-ke, Porsche Carrera GT). 

Ipak, odabran je Boxster, za koji se veruje da je pomogao kompaniji da prođe kroz krizne godine početkom 1990-tih.

Foto: Youtube screenshot

Prvu deceniju 21. veka, prema mišljenju ljudi iz Porschea, obeležio je prvi SUV u gami proizvođača iz Štutgarta –Cayenne. 

Ovaj SUV doneo je kompaniji nove kupce i omogućio veliki rast prodaje i dobru zaradu u narednim godinama, da bi mu se 2014. priključio još jedan SUV model – Porsche Macan.

Foto: Youtube screenshot

Za najvažniji Porsche u proteklih 10 godina izabran je hipersportski 918 Spyder. Ovaj automobil zabeležio je izvanredno vreme na stazi Nurburgring, koju je prešao za samo 6 minuta i 57 sekundi. 

Napravljeno je svega 918 primeraka, a hibridni pogonski sistem ovog automobila sastoji se od 4.6 litarskog V8 motora, koji razvija 608 ks (447 kW), i dva elektromotora. Elektromotori proizvode 156 ks (115 kW) i 129 ks (95 kW), odnosno ukupno 285 "konja". 

Maksimalna kombinovana snaga hibridnog pogona iznosi 887 ks (652 kW). 

Ako biste vi birali, za kojih 7 Porschea biste se odlučili? 

U nastavku možete pogledati video koji je Porsche objavio povodom uspešnih 7 decenija:

Foto: Youtube screenshot

Zatvoreno za komentare.