Prvi put u istoriji modna kuća "Šanel" otkrila je koliko je zaradila ove godine.
Modna kuća koja postoji već 108 godina otkrila je tako da sada vredi 10 milijardi dolara.
"Harpers Bazaar" piše da se pretpostavljalo da je "Šanel" jedna od najvećih luksuznih marki u svetu, a ovo je prvi put da su dokazali koliko stvarno zarađuju na godišnjoj bazi.
Prihod od 9,6 milijardi dolara
Šanel je tako za 2017. godinu prijavio prihod od 9,6 milijardi dolara sa stopom organskog rasta od 11 odsto, što znači da kompanija ima profit od 2,7 milijardi dolara.
"Mi smo kompanija od 20 milijardi dolara, imamo organski rast od 11 odsto. Nemamo dugove. Imamo 1,6 milijardi dolara u kešu. Sve su to važne stvari, koje nam omogućavaju naoružanje da ostanemo ono što jesmo - privatni i nezavisni", poručio je šef finansija za "Šanel", Filipe Blondio.
Uporediti "Šanel" s njegovim suparnicima je prilično teško jer je mali broj njih objavio svoje kompletne finansijske izveštaje. Ipak, po redovnim delimično poznatim izveštajima može da se zaključi da slično posluju i druge kompanije.
A druge modne kuće?
Pretpostavlja se zato da je po zaradi "Šanelu" najbliži "Luj Viton". Veruje se da su prošle godine zaradili između sedam i 8,7 milijardi dolara.
Za Guči se procenjuje da je prošle godine zaradio oko 5,4 milijardi dolara, a ta kompanija nedavno je objavila da očekuje duplo brži rast na luksuznom tržištu. Njihov cilj je je da dosegnu 10 milijardi dolara i tako postanu najveća svetska luksuzna marka.
Ipak, nisu objavili u kojem vremenskom roku planiraju da ispune taj ambiciozni cilj.