Napredak u robotici, automatizaciji i vazduhoplovstvu oslikava se značajno na logistiku poslednjeg kilometra i tržište isporuke. U proteklih godinu i po dana, isporuka bespilotnih letelica je u porastu brojnim startup-ovima, velikim isporučiocima paketa, online trgovcima kako bi nastali roboti koji isporučuju pakete.
Proizvođači dronova sprovode pilot projekte za testiranje održivosti i rada ovih bespilotnih letelica (UAV) u realnom vremenu, kao alternativu tradicionalnim metodama isporuke paketa.
Istovremeno, porast robota kao sredstva za isporuku i rada kao prenosivog, autonomnog automatskog uređaja ubrzao se do tačke gde divovi hrane i pića ulaze u posao, testirajući svoje robote na terenu. Dok su neki eksperimenti imali zastoj, studija iz 2018. godine pokazala je da je većina Amerikanaca bila otvorena za ideju da im robot dostavi ličnu poštu ili pakete, što bi dovelo do ekspanzije brojnih startup-ova i postojećih prodavaca koji vode takve pilot projekte.
Probijanje Krogera i Forda na tržište pokazuje da već postoje autonomni pilot-projekti za isporuku hrane i robe.
Sve ove novine u isporuci imaju jedan cilj – da se stvori prikladniji i ekonomičniji sistem za logistiku vozilom Easy mile do kupca i koji koristi tehnologiju umesto ljudi. Sadašnji broj vozača i kamiona ne zadovoljava potražnju potrošača koji kupuju robu više preko interneta, pokazuju brojni izveštaji.
What a good (robot) dog. Meet Aibo, the robot companion pet that responds to touch, can do tricks, play games, talk, and has OLED eyes. https://t.co/5GiYZumISZ #CES #CES2019 pic.twitter.com/C5ybcnGVQC
— WIRED (@WIRED) January 11, 2019
Zato je poznata kompanija Continental ideju o robotima za dostavu podigla na potpuno novi nivo, konceptom koji kombinuje vozilo bez vozača i vojsku pasa robota za isporuku robe i paketa.
Prototip je deo Continental-ove platforme Urban Mobiliti Ekperience (CUbE), predstavljene na CES-u 2019. Vozilo tipa "pod" je potpuno električno i autonomno, u cilju smanjenja vremena neaktivnosti prilikom isporuke i povećanja transportnog kapaciteta.
"Pomoću dostave robota, Continental-ova vizija za besprekornu mobilnost može da se proširi do vašeg praga. Naša vizija je da roboti koriste vozilo bez vozača za njihov prevoz i za isporuku, stvarajući efikasan transportni tim", rekao je Ralph Laukmann, šef odeljenja za sisteme i tehnologiju, šasiju i bezbednost u Continentalu, preneo je electronics360.globalspec.
If you think all delivery robots are going to do is deliver packages, think again. This four-legged robot from Continental can avoid obstacles, climb stairs, ring the doorbell, drop off the package, and even dance when it's done #CES2019 #CES https://t.co/ICoC6iXQsB pic.twitter.com/ORIcFsTmI5
— WIRED (@WIRED) January 11, 2019
Iz poznate kompanije ističu da će roboti za isporuku zahtevati tehnologiju jednako naprednu kao i vozila bez vozača koja ih voze, tako da se radi na proširivanju automobilske tehnologije koju su razvili kako bi zadovoljili potrebe proizvođača robota.
Takođe, imajući u vidu da se klasične isporuke obično obavljaju tokom dana, kada mnogi ljudi rade, kada su deca u školi ili su članovi porodica zauzeti na neki drugi način, automobili bez vozača i roboti mogu se vremenski podesiti da zadovolje potrebe potrošača i isporuče pakete tokom ili nakon radnog vremena.