Za plastiku koja zagađuje našu planetu odgovorno nekoliko firmi

Za plastiku koja zagađuje našu planetu odgovorno nekoliko firmi

Brojne azijske države otpad istresaju u okeane, ali "stvarni zagađivači plastikom u Aziji su multinacionalne firme sa sedištem u Evropi i Sjedinjenim Državama", piše u izveštaju koalicije Break Free from Plastics.

Foto: Shutterstock

Za desetine hiljada plastičnog otpada koji zagađuju planetu odgovorno je nekoliko multinacionalnih kompanija među kojima su Coca-Cola, Nestlé, Pepsico, objavila je svetska koalicija nevladinih organizacija Break Free from Plastics (Oslobodi se plastike).

U izveštaju objavljenom u sredu u Manili ta međunarodna koalicija koju čini 1.475 ekoloških organizacija, među kojima je Greenpeace, zamera tim multinacionalnim kompanijama što uglavnom odgovornost za čišćenje otpada prenose na lokalne zajednice. 

Volonteri koalicije prikupili su pola miliona plastičnog otpada na "Svetski dan čišćenja planeta", u koordinisanoj akciji sprovedenoj pre mesec dana u 51 državi, a u količini tog otpada 43 posto činile su poznate marke.

Drugu godinu zaredom prvo mesto na listi zauzela je Coca-Cola s 11.732 plastičnog otpada prikupljenog ove godine u 37 država na četiri kontinenta.

Foto: Shutterstock

Među deset vodećih zagađivača plastičnim otpadom su Nestlé (4.846), Pepsico (3.362), Unilever (3.328), Procter & Gamble (1.160), Philip Morris (2.239) zatim Mars, Colgate-Palmolive, Perfetti Van Mille et Mondelez International.

Nestlé je na pitanje agencije France Presse odgovorio da radi na pronalaženju rešenja za smanjenje plastičnog otpada. 

- Kao vodeća svetska kompanija u proizvodnji hrane i pića, znamo da imamo glavnu ulogu u izradi trajnih rešenja u borbi protiv problematičnog plastičnog otpada - saopštila je firma i dodala kako je "potpuno neprihvatljivo da plastična ambalaža završi kao otpad u okolini i zato radimo na tome da se naša ambalaža može reciklirati i ponovno koristiti do 2025. godine."

Coca-Cola i Pepsico su takođe rekli da će svoju ambalažu učiniti reciklirajućom i razgradivom do 2025. Te dve kompanije povukle su se iz američke organizacije za industriju plastike.

Foto: Shutterstock

Coca-Cola je osim toga saopštila da radi na tome da spreči bacanje plastičnog otpada u more, a što je "ključni svetski problem"

Koalicija nevladinih organizacija pozdravlja što su multinacionalne firme osvestile svoju ulogu ali ocenjuje da one rade "na izradi pogrešnih rešenja" i odgovornost prebacuju na leđa potrošača.

Promovisanje recikliranja znači zadužiti potrošače za zbrinjavanje, navodi koalicija i upozorava da je jedva 9 posto ukupnih plastičnih proizvoda reciklirano od 50-ih godina. 

- Preduzeća nastavljaju da izvlače profit iz obične proizvodnje jednokratne plastike, a svuda u svetu lokalne zajednice obavezne su da preuzmu teret za njeno zbrinjavanje - ocenila je koalicija Break Free from Plastics i nazvala takvo rešenje "neprihvatljivim".

Zatvoreno za komentare.