Od Rajan era i Britiš ervejza do Amerikan ejrlansa, avioni skoro svih velikih avio-kompanija imaju plava sedišta. I to nije slučajno.
Foto: Instagram/simply_aviation
"Plava se vezuje za pozitivne stvari kao što su poverenje, efikasnost, vedrina, svežina i smirenost“, navodi autorka "Vodiča za psihologiju boja" Anđela Rajt.
Vodeći dizajner u oblasti avijacije Najdžel Gud, čija firma već 30 godina sarađuje sa avio-kompanijama, navodi da je njihov posao kao dizajnera da pojačaju brend avio-kompanija i učine ga prepoznatljivijim.
"Ipak, naša osnovna briga je da obezbedimo unutrašnjost koja omogućuje komfor i stvara prijatno okruženje."
Foto: Instagram/airwhizzofficial
"Poenta je u kreiranju što manje stresnog iskustva tokom putovanja, a plava boja izaziva smirenost. Dok neke avio-kompanije biraju otvorenije nijanse, druge se odlučuju za 'prigušenije' tonove. Opšti cilj je stvaranje opuštenog osećaja, kao kod kuće“, navodi Gud.
Taj trend plavih sedišta pojavio se pre nekoliko decenija i jednostavno je opstao, piše britanski Telegraph.
"Plava je postala korporativna boja koja simbolizuje pouzdanost i sigurnost, pa je još uvek koriste sve velike, starije kompanije.“
Foto: Instagram/airplaneaddiction
Nekoliko prethodnih studija pokazalo je jaku povezanost boje i percepcije potrošača o brendu, uključujući i ona gde su istraživači ustanovili da se 90 odsto mišljenja o proizvodu kreira na osnovu boje.