Prvi pešački prelaz - korak napred ka bezbednosti na putu

Prvi pešački prelaz – korak napred ka bezbednosti na putu

Prvi pešački prelaz zvanično je obeležen u gradu po imenu Slau, u Engleskoj, 31. oktobra 1951. godine. 

Foto: Pixabay

Ubrzo je postao toliko popularan da su Bitlsi napravili sliku kako prelaze ulicu Ebi, za omot svog istoimenog albuma.

Čuvena zebra je bila korak napred ka bezbednosti na putu, ali ona nije ni prva ni poslednja inovacija uvedena kako bi pešacima bilo lakše da pređu put.

I u Engleskoj i u SAD-u, pokušaji da se pešacima olakša prelazak ulice počeli su tridesetih godina dvadesetog veka, posle prve nesreće u kojoj je stradao pešak u Americi, 1899. godine.

Posle ove, desilo se bezbroj nesreća, pa su nadležni u mnogim zemljama pokušavali da zavedu red u saobraćaju.

Prema sajtu Historic England, pešački prelazi u Britaniji počeli su da se obeležavaju tridesetih godina.

Isprva su postavljani metalni obeleživači na asfaltu i stubići sa obe strane puta.

Kako bi povećale bezbednost, vlasti su eksperimentisale sa oznakama različitih boja, da bi na kraju osmislili upadljive crno-bele štrafte koje su prvi put postavljene 1951. godine.

Zebra u Ebi ulici postavljena je sredinom pedesetih, oko jednu deceniju pre nego što su Bitlsi napravili fotografiju za omot svog albuma.

Ovaj prelaz se danas smatra kulturnim nasleđem i predstavlja veliku turističku atrakciju.

Foto: paintingandframe.com

Prelaz zebra koji je, prema pretpostavkama, dobio ime jer je jedan od zvaničnika rekao da podseća na zebru, nije jedini među prelazima u Britaniji koji su dobili ime po nekoj životinji.

Samo par godina kasnije, 1962. godine, uveden je prelaz panda, napisao je Džoel Tejlor za novine Metro UK.

Pošto je zbunjivao vozače, ovaj prelaz je ubrzo zamenjen prelazom pelikan. Australija ima prelaz vombat, a  Tuson u Arizoni prelaz soko.

I u SAD-u pešački prelazi se još uvek menjaju. Pišući za portal Minn Post, arhitekta Sindi Zerger rekla je da je važno izabrati pravi pešački prelaz za svaki put.

Pored toga, stav prema tome ko treba da ima prvenstvo na putu promenio se od pedesetih godina prošlog veka, kada su prioritet imali automobili.

Sada je zaista potrebno dati prioritet pešacima i biciklistima, umesto što im se daje samo određeni deo na putu.

Foto: Pixabay

Drugim rečima, dizajn za pešački prelaz je samo deo slagalice kada je u pitanju saobraćaj i upotreba puta.

Bezbedan saobraćaj je važan i za pešake i za vozače, i treba brinuti o svim aspektima koji utiču na njih.

Saobraćajne nesreće su česta pojava, odgovornost i jednih i drugih je ključna, ali je pre toga važno da putevi budu obeleženi i da ih podsećaju na pravila u saobraćaju.

Zatvoreno za komentare.