Već godinama unazad kod ljudi se zbog prezauzetosti i nagomilanih obaveza sve kasnije budi svest o praznicima koji dolaze. Nekada se o planovima za doček nove godine pričalo još krajem oktobra, a danas se sve svelo na dečje iščekivanje Deda Mraza. Šteta! Da to ne bude tako, potrudili su se marketinški magovi velikih kompanija koje se utrkuju da naprave najbolje praznične reklame, da u nama izazovu prednovogodišnju euforiju i da, naravno, povećaju svoj profit.
Foto: Youtube/Screenshot
Ni ova praznična sezona nije izuzetak, jer smo već videli gomilu reklama i svaka od njih igra na različitu kartu. Iako im je primarni cilj da kod nas probude želju za kupovinom, izvesno je da uspevaju da probude i radost u nama, jer majstori to tako rade.
U Velikoj Britaniji postoji prodavnica Džon Luis (John Lewis) koja svake godine objavljuje praznične spotove. Oni se potom do beskraja analiziraju i komentarišu na Tviteru uz obavezno pitanje da li je novi bolji od prethodnog. Mnogi komentari su greškom stizali do Džona Luisa, predavača iz Virdžinije, koji je strpljivo odgovarao na njih sa zdravom dozom humora, pa je Tviter je sada napravio reklamu o njemu.
Svi koji su ikada strastveno igrali bar jednu video-igru znaju kakav je osećaj kada pređete neki nivo, dostignete novo ostvarenje ili stignete do kraja. U ovom snimku se vidi baš taj trenutak, kada jedna osoba postaje heroj u virtuelnom svetu, bez obzira na to kako izgleda u ovom stvarnom. Tu smo svi jednaki, a parola je "Kada svi igraju, svi pobeđuju".
Mnogi Englezi smatraju dikensovsko doba početkom svih božićnih tradicija, ali naravno uz brojne nedostatke u odnosu na današnji svet. Ova prodavnica tehnike rešila je da iskombinuje to doba sa modernim aparatima iz 21. veka i napravi zanimljive prizore koji spajaju prošlost i sadašnjost.
Jeste u pitanju plasman proizvoda, ali ovaj verovatno ima najbitniju poruku od svih. U pitanju je algoritam koji može da izračuna koliko nam tačno vremena preostaje sa nekim do kraja života na osnovu toga koliko se često viđamo sa njim. U reklami se mogu videti primeri pravih ljudi na kojima je isproban, a nakon što je postala najgledanija u španskoj istoriji, mnogi su se zahvaljivali ovoj kompaniji što im je skrenula pažnju na to da moraju promeniti neke navike.
Ruralni delovi Australije imali su puno problema u prethodnom periodu, a ova reklama služi da pokaže svo njihovo gostoprimstvo i svu otvorenost prema gostima. Svi su dobrodošli u svako doba, pa tako i Deda Mraz koji pada sa neba i ne stiže da dostavi sve poklone. U fokusu je kontrast između samog Deda Mraza i domaćina koji ga primaju privremeno.
Doris i Edvard su medvedići koji su zaštitni znaci aerodroma Hitrou od pre dve godine, kada su osvojili sve. Na ovom snimku, oni sleću na taj aerodrom kako bi se vratili svojoj porodici u Londonu na vreme za praznike. Za sobom su ostavili kalifornijsku toplotu za onu porodičnu.
Udomljavanje pasa je veoma važna tema i ovaj oglas to i poručuje, uz poseban fokus na tome da njih nikako ne smemo tretirati kao praznične poklone. To je prikazano kroz apsurdni svet u kome se drugi pokloni tretiraju kao psi. Suština je da su psi živa bića, a ne samo stvari koje možemo proslediti dalje kada nam to padne na pamet.
Ova prodavnica se svakog Božića trudi da osmisli nešto drugačije od ostalih i iznenadi kupce u svojim radnjama. Ove godine je u pitanju "beskrajna čarapa" koju može da pronađe samo onaj najsrećniji i kome će ona donositi poklone tokom čitave godine.
Ćureće meso se u Americi za vreme praznika jede više iz navike nego iz želje, a piletina je najpopularnija tokom ostatka godine. KFC je to iskoristio u presmešnom obračunu u kome se ove dve ptice sreću, uz naravno, očekivanu pobedu kokoške.
Simbolika koja prati sve stadijume je neosporna, baš kao i stadijumi kroz koje prolazi sin glavnog lika dok ga godinama gleda kako igra uz istu pesmu. Po završetku punog kruga, shvatamo da neke tradicije ostaju sa nama zauvek.