Direktor u kompaniji Gugl Sundar Pičai morao je pred američkim Kongresom da odgovori na neka neobična pitanja. Između ostalog, morao je da objasni zašto kad upišete u Gugl reč "idiot", u rezultatima pretraga dobijete Trampove slike.
Foto: Instagram
Pičai je objasnio da se ne radi o političkim stavovima kompanije i da takve rezultate nije namestila kompanija, već je reč o tome da se takve slike automatski prikazuju jer ljudi često uz sliku Donalda Trampa pišu reč "idiot".
Guglov algoritam za pretraživanje relevantnost rezultata rangira povezujući iste fraze s određenim sadržajem, a ako se dovoljno dugo na različitim platformama povezuju određene reči, Gugl će početi automatski da ih prikazuje.
Foto: Instagram
Veruje se da je to počelo da se događa još 2004. kad je pesma "American Idiot" grupe "Green Day" postala veliki hit na britanskim top listama baš dok je Tramp bio u četvorodnevnoj poseti Velikoj Britaniji. Situaciju su iskoristili aktivisti koji se protive Trampovoj politici pa su na raznim platformama objavljivali tu reč i Trampovu sliku, a kad je sve izašlo u medije, ta veza je samo ojačala u Guglovom algoritmu.
Foto: Instagram
Tu dolazi do efekta takozvanog "Google bombinga", a Donald Tramp nije prvi političar koji se s tim susreo. Neko vreme se uz pretragu reči "miserable failure" pojavljivala slika Džordža Buša, a ako ste tražili fotke Mišel Obame, pojavila bi se rasistička fotografija majmuna koji nosi naušnice.