Dugoočekivana 5. sezona serije "Peaky Blinders" je konačno stigla!

Dugoočekivana 5. sezona serije „Peaky Blinders“ je konačno stigla!

Popularna britanska serija "Peaky Blinders" vraća se nakon dvogodišnje pauze, a brojni fanovi s nestrpljenjem očekuju povratak serije koja je polako, ali sigurno osvojila gledataoce širom sveta.

Foto: IMDb

Peta sezona gangsterske drame vratila se u nedelju, a Netfliks će se pobrinuti da ovaj globalni hit to i nastavi biti u 180 zemalja koje ovaj streaming servis pokriva. 

Avanture porodice Šelbi i njihovog vođe Tomija (Silijan Marfi) isprva su oduševljavale samo britansku publiku, ali za razliku od mnogih drugih kvalitetnih britanskih serija ova je uspela da dopre do svetske publike. Fanovi iz svih krajeva sveta sve češće odlučuju da turistički posete Birmingem kako bi i sami prošetali ulicama na kojima se odvija radnja serije. 

Autori serije posebno su zahvalni slavnim fanovima poput Dejvida Bekama koji je s njima sklopio ugovor kako bi kroz svoj brend "Kent & Curwen" promovisao liniju odeće inspirisane serijom, a od oktobra ove godine ovi retro artikli će biti dostupni u 160 zemalja širom sveta, ali i putem online trgovine. 

Ali to je tek deo ponude jer autori aktivno rade na brendu još od kraja četvrte sezone kada je svima postalo kristalno jasno da je popularnost serije nadrasla i najoptimističnije prognoze. Osim klasične ponude kao što su majice, tu je i linija kozmetike za muškarce, knjiga i parfemi, a sledeće godine će se pojaviti VR igra za konzole u kojoj će igrači preuzeti kontrolu nad likovima iz serije. 

Serija će postati još popularnija i u Britaniji zahvaljujući prelasku s BBC-ja 2 na BBC 1, a to je porast publike od najmanje 50% jer BBC 1 je najgledaniji kanal u Velikoj Britaniji. 

Popularnost serije odrazila se i na turizam u Birmingemu. U julu je čak 76 hiljada ljudi pokušalo da kupi karte za premijeru prve epizode pete sezone koja će se održati u birmingemskoj gradskoj opštini, a tvorac serije Stiven Najt aktivno radi na tome da u rodnom Birmingemu pokrene i dvodnevni festival muzike, mode i ulične hrane. 

Ova komercijalizacija serije je očekivana, ali nije prvi takav pokušaj. Mnogi su već pokušali da kapitalizuju popularnost serije pa imate sve od prepoznatljivih kapa do "piva inspirisanog serijom", a ponuda je kasnije proširena i na džin, viski i rum. 

Da stvar bude bizarnija, kada su tvorci serije prošle godine pokušali da zaštite naziv "Peaky Blinders" u deset različitih kategorija proizvoda, našli su se u problemima jer naziv su već zaštitili proizvođači piva inspirisanog serijom. 

Problem je u tome da je serija inspirisana stvarnim događajima, što im znatno otežava zaštitu prava na ekskluzivnu proizvodnju tematskih proizvoda. 

A što se same budućnosti serije tiče, Najt tvrdi da je jedini preostali veliki korak - preseljenje na veliko platno. 

"Mislim da bi cela ekipa bila spremna na to. Čekaćemo dok ne završimo svih sedam sezona, a onda će nam biti izazov prebaciti sve na veliko platno. Biće to posebna priča u životima članova porodice Šelbi koju ćemo pretvoriti u dugometražni film", govori Najt za The Guardian. 

Podsećamo, prva epizoda pete sezone emitovana je u nedelju. 

Zatvoreno za komentare.