Emojipedia je nedavno objavila svoju novu analizu upotrebe koji se emotikoni koriste kada je svet u izolaciji zbog širenja koronavirusa.
Foto: Shutterstock
Analizirali su 68 miliona objava na Tviteru u protekla dva meseca, zaključno sa 20. aprilom.
Prema njihovim podacima, u porastu je korišćenje emotikona koji izražavaju negativna i neutralna osećanja kojima se, na primer, opisuje saosećanje ili tuga. Istovremeno je za 5,6 odsto pala upotreba izrazito pozitivnih i nasmejanih emotikona, predstavljajući tako, verovatno, emotivno stanje ljudi u celom svetu.
Foto: Shutterstock
Gledano pojedinačno, sve češće se u komunikaciji služimo "uplakanim licem" (😢) i "rukama sklopljenim za molitvu" (🙏) (korišćen 25 odsto više u aprilu nego u avgustu prošle godine), dok "lice koje plače od smeha" (🤣) ovih dana polako gubi na zastupljenosti u porukama na Tviteru, iako i dalje drži ubedljivo prvo mesto.
Takođe, u skladu sa celom situacijom, upotreba emotikona koji opisuju putovanja je smanjena, jer ljudi više ostaju u svojim domovima.
Još u martu na "Emojipedia" sajtu su primetili da se povećava i učestalost upotrebe emotikona koji se mogu pripisati direktno uticaju pandemije koronavirusa.
Foto: Shutterstock
"Lice s medicinskom maskom" (😷), na primer, i emotikoni koji prikazuju mikrobe, sapun, kola hitne pomoći, tabletu, kao i razna bolesna lica, postali su sve češći izrazi ljudskih osećanja u ovom vremenu. Pogotovo je njihova upotreba skočila u objavama povezanima s pandemijom kovid-19.
Međutim, primećuje se da i kod takvih tvitova prevladava pozitivan duh. Naime, čak i kada se analiziraju objave koje direktno spominju kovid-19, najčešće korišćeni emotikon uz njih je neizbežno "lice koje plače od smeha", koji već duže vreme nosi titulu emotikona koji se naviše koristi u digitalnoj komunikaciji.