Psiholozi smatraju da je vole i biraju jake, osećajne i uspešne osobe.
U istočnim religijama narandžasta boja se smatra svetom. Hindu i budistički monasi nose narandžaste odore, a u hinduizmu ova boja još predstavlja vatru i čistoću, što je usko povezano, s obzirom na to da smatraju da se sve nečistoće spaljuju u vatri.
Prema rečima Džulijana Jejtsa, profesora engleskog jezika sa Univerziteta Delaver, narandžasta boja je dobila ime po voću narandži.
Leatris Ajzeman, izvršna direktorka Instituta Pantone Color kaže da se narandžasta smatra najtoplijom od svih boja, deluje svečano, veselo, izaziva osećaj zdravlja i životne radosti.
Ona dodaje da su kroz istoriju narandža i njeni cvetovi oduvek smatrani simbolima ljubavi i vernosti.
"To uverenje potiče iz drevnih vremena, jer je narandžasta smatrana bojom koja odražava ljubav, zemaljsku i nebesku. Grčke muze su nosile narandžasto, kao i Bah, grčki bog plodnosti, zemlje i veselja", objašnjava Leatris Ajzeman.
Narandžasta je i boja vatre, podseća na rastopljenu lavu, kao i na sporo sagorevanje drveta.
Ajzeman naglašava da narandžasta boja nije bila dostupna masama sve dok nije došlo do razvoja tehnologije u 20. veku, s obzirom na to da ova boja može biti hemijski proizvedena. Zbog toga je postala veoma poželjna boja.
Na njihovoj internet stranici piše "narandžasta je svetla i odvažna boja koja se mora primetiti. Zbog toga ona izražava našu kolektivnu nadu kao naroda, a to je nada za budućnost bez oružanog nasilja".
U Institutu za modne tehnologije Pettit smatraju da narandžasta boja predstavlja "unutrašnji magnetizam". Dodaju da ovu boju ne nose stidljive osobe, već one koje žele privući nečiju pažnju.
Kažu da ukoliko ste u depresiji nećete obući ovu boju jer ona simbolizuje radost.
Narandžasta se koristi u raznim kontekstima, počevši od kuhinja širom sveta gde ova boja preovladava u jelima, preko neon narandžaste koja je u jednom momentu zavladala u modi i uličnoj umetnosti, pa sve do šminke za tamnopute žene.
Takođe i mnoge dečije TV emisije poput "Rugrats" često su koristile narandžastu. Čak i poznati dizajneri poput Hermesa i Versaćea ovu boju su koristili u svojim kreacijama.
Leatris Ajzeman zaključuje kako svaka boja određeno vreme bude popularna, nakon čega je zameni neka nova, međutim, s narandžastom to nije slučaj.