Nakon toliko filmova snimljenih o raskošnom životu na kraljevskim dvorovima, pa i onih koji oslikavaju kontroverze i dekadenciju, pojavila se "Miljenica", uprla prstom u njih i grohotom se nasmejala.
Foto: imdb
Luđi film o kraljici i njenim damama nećete videti. A verovatno ni realniji.
Kao favorit ovogodišnje dodele Oskara nameće se crno-beli "Rim", međutim, "Miljenica" takođe ima rekordnih 10 nominacija a pritom je obojena svim bojama.
U osnovi priče je odnos između tri neobične žene.
Prva je kraljica Ana (Olivija Kolman), nesigurna u sebe, detinjasta, prilično ćaknuta, sebična, osetljivog zdravlja i potpuno nezainteresovana za upravljanje kraljevstvom, čak i za rat sa Francuskom koji je u toku. U tim, a i mnogim drugim stvarima, oslanja se na svoju najbližu prijateljicu i ljubavnicu, Lejdi Marlboro (Rejčel Vajs), otmenu, samouverenu i sjajnu manipulatorku. Problem će nastati kad Lejdi Marlboro primi na dvor novu sluškinju, svoju dalju rođaku Abigejl (Ema Stoun), ne sluteći da ona ima mnogo veće ambicije, a za ostvarivanje svojih ciljeva ne bira ni sredstva ni žrtve... I tu počinje suluda i surova borba za poziciju kraljičine "miljenice" u kojoj će sve tri žene pokazati svoja najstrašnija lica i svoje najdublje strahove.
Foto: imdb
U "Miljenici" ih je samo na prvi pogled pustio da liče na ljude koji su stvarno postojali, a onda ih pustio da se u svom uvrnutom svetu poigraju aktuelnim pričama o feminizmu, ilustruju glad za političkom moći, predstave čoveka u njegovom najlepšem i najjadnijem izdanju, a publiku istripuju tako da će morati da prođe neko vreme pre nego što se slože u glavi sve kockice ovog filma. Jorgos Lantimos je s dobrim razlogom ponovo nominovan za Oskara za najbolju režiju.
Zanimljivo je da je britanska kraljica Ana, koja je vladala Velikom Britanijom početkom 18. veka, navodno zaista imala blisku saradnicu Lejdi Saru, vojvotkinju od Marlbora, koja je, nakon svađe i prekida prijateljstva s kraljicom napisala memoare u kojima ju je žestoko iskritikovala. Ipak, priča koju su ponudili Toni Meknamara i Debora Dejvis je mnogo zapetljanija, dinamičnija i provokativnija od bilo čega što se može naći u istorijskim spisima. Zato su se i našli među kandidatima za Oskara za najbolji originalni scenario.
Sve tri glumice nominovane su za Oskare.