Pesme postaju prošlost samo dan nakon objavljivanja

Pesme postaju prošlost samo dan nakon objavljivanja

Muzička industrija u 2019. godini našla se na najvećoj prekretnici dosad, zbog čega su pop izvođači primorani da objavljuju nove pesme i spotove jednom sedmično da bi ostali aktuelni kod publike.

Foto: Shutterstock

Ovaj globalni problem hiperprodukcije se odrazio i na naše prostore, pa su tako pojedini domaći izvođači istakli da su oni sami krivci za ovaj tempo objavljivanja pjesama.

Muzičar Rasta je u jednom intervjuu izjavio da su oni sami sebi napravili ovaj problem te da moraju iznova i iznova objavljivati nove pesme da bi nove generacije slušalaca i dalje pratile njihov rad.

Što se tiče stanja na svetskoj muzičkoj sceni, stvari su nešto brže nego na našim prostorima. Frontmen benda “Foals” Janis Filipakis ističe da pesme dolaze prebrzo i da trenutno vlada zasićenje na muzičkoj sceni.

“Previše je muzike na tržištu, prosečna pesma ne može ni da ostari dovoljno, a već bude zamenjena nekom drugom. Nijedna pesma nema dovoljno vremena da sazri pod ovim suncem, jer svaka biva zamenjena prebrzo, a svi pokušavaju da uhvate tračak tog sunca”, rekao je frontmen benda “Foals”.

Foto: Shutterstock

Ovaj muzičar je samo jedan od velikog broja izvođača koji su postavili ovu dinamiku objavljivanja pjesama. Bend “Foals” će za nešto manje od mesec dana objaviti svoj drugi album u 2019. godini. Prethodni je objavljen u martu ove godine.

Za mnoge izvođače koji objavljuju pesme i albume nezavisno od izdavačkih kuća ovo i nije toliko nepoznata stvar, jer pesma koju objave danas, već sutradan postaje prošlost. Međutim, ova pojava je počela da se ogleda i kod profilisanih velikih izvođača.

Arijana Grande je objavila album “Thank U” samo šest meseci nakon prethodnog albuma “Sweetener”. Dva meseca kasnije objavila je singl “Monopoly”, a nakon toga i singlove “Boyfriend”, “No 1” kao i pesmu “Don’t Call Me Angel”, koju je uradila u saradnji sa Majli Sajrus i Lanom del Rej.

Studijski albumi su nekada bili najcenjenija stvar u muzičkoj industriji. Sada već davne 2000. godine od prodaje albuma u SAD produkcija je zaradila 92,3% svojih prihoda. Danas su stvari drugačije i albumi u fizičkom obliku se sve manje objavljuju.

Foto: Shutterstock

Za razliku od prihoda od prodaje CD albuma ili prihoda od preuzimanja pesama s interneta, koji generišu prihode samo jednom, strimovanje određene pesme generiše autorske naknade svaki put. Muzička industrija proizvodi zbog toga više muzike nego ikada ranije, navodi se u novom izveštaju “The Wall Street Journala”.

Novinar Nil Šah izveštava da je količina muzike koja je objavljena na globalnom nivou, od šezdesetih godina, porasla otprilike sedam puta, a zasluge za to pripisuje promenjenom okruženju industrije.

Pojedini umetnici proizvode više muzike nego ikad, a kao primer navode umetnika poznatog kao “King Gizzard & The Wizard Lizard”, koji je objavio pet albuma u 2017. godini i snimio 13 studijskih albuma u roku od pet godina.

Zatvoreno za komentare.