Obeležili su jednu petinu veka - ovo su najuticajniji filmovi 21. veka

Obeležili su jednu petinu veka – ovo su najuticajniji filmovi 21. veka

Prošla je tek petina ovog veka, ali smo imali prilike da vidimo mnoge kvalitetne filmove čiji značaj će možda biti shvaćen tek za neko vreme. Ovo su najuticajniji filmovi 21. veka!

Foto: IMDb

Teško je izdvojiti sve one koji su važni po tematici, odličnim ulogama ili novim idejama koje su mnogi probali da kopiraju sa manje ili više uspeha, ali ipak vredi se podsetiti nekih ostvarenja. U nastavku pronađite filmove koji su i uticajni i vredni gledanja.

Parasite (2019)

Dodela Oskara je u poslednjih nekoliko godina fokusirana na to da ne bude sve očekivano i da uključuje što više filmova, reditelja i glumaca iz područja koja do sada nisu bila nagrađivana, ili makar ne toliko često kao englesko govorno područje.

Ovaj film je pravi primer toga, jer je nagrađen i za najbolji film i za najbolji međunarodni film i izazvao pozitivne reakcije gledalaca širom sveta, a i kritičara.

Priča o članovima siromašne porodice koji, jedan po jedan, postaju zaposleni kod iste bogataške porodice, ima u sebi crni humor, društveni komentar, dramu, ali i užas. Sve to upakovano je u vrhunsku režiju i scenografiju.

Roma (2018)

Takmičenje između striming servisa i bioskopa ko će privući više gledalaca je sada na vrhuncu, ali nominacija koju je ovaj film dobio predstavila je prvu nominaciju za jedan striming servis, u ovom slučaju Netfliks.

Umesto Kana, premijeru je imao u Veneciji gde je oduševio sve gledaoce i zasluženo kasnije bio nominovan za najbolji film. Predstavlja duboko lični film reditelja Alfonsa Kuarona, rađen u crno-beloj tehnici, a širom je otvorio vrata da filmovi sa striming servisa budu shvaćeni kao ozbiljna ostvarenja i vredni kanditati za Oskara.

Get Out (2017)

Nakon fenomenalnih reakcija na premijeri u Sandensu, film je bio nominovan i za Oskara i pokazao da su horor ostvarenja i te kako relevantna. Reditelj Džordan Pil, do tada poznat samo kao komičar, kroz film je provukao važne teme i napravio svojevrsni društveni komentar koji i dalje odjekuje usled aktuelne situacije u svetu.

Dokazao je i da mali studiji mogu postići veliki uspeh na blagajnama sa malim budžetima i da ne mora sve da bude grandiozno i skupo da bi bilo kvalitetno.

The Hurt Locker (2008)

Tek odskora, scenaristkinje i rediteljke dobijaju više mesta u javnosti, a ovaj film je možda i prvi otvorio put tome. Ketrin Bigelou je režirala dramu o vojnicima koji moraju da onesposobe eksplozivnu napravu u Iraku, a sve tokom rata i potrage za Bin Ladenom.

Postala je prva žena koja je dobila Oskara za režiju, a film je (sa budžetom od 15 miliona dolara) pobedio favorizovano ostvarenje Avatar (budžet – 300 miliona dolara). Pozitivne kritike su došle sa raznih strana i, uprkos inicijalnom skepticizmu zbog teme, film je pokazao da žene i te kako imaju šta da (po)kažu u sedmoj umetnosti.

Iron Man (2008)

I pre ovog filma postojale su kvalitetne filmske verzije stripskih priča, ali je ovo ostvarenje označilo početak Marvelovog filmskog univerzuma, i to gromoglasno.

Nakon malo neizvesnosti, Robert Dauni Džunior izabran je za glavnu ulogu, uprkos prethodnim problemima sa alkoholom i drogom, a on je to poverenje višestruko opravdao i postao najplaćeniji glumac na svetu. Njegov šarm postao je jedan od zaštitnih znakova filmova ovog studija i bio jedan od glavnih razloga za uspehe na blagajni.

Sa uspehom ovog filma, krenula je lavina superherojskih filmova, a Marvelov filmski univerzum je godinama kasnije samo nastavljao da niže uspehe sa filmovima.

Borat (2006)

Ko bi pomislio da fiktivni kazakstanski novinar, koji putuje Amerikom i ispituje prave ljude na ulici o mnogim temama, može da bude dobra ideja za glavni lik filma?

Verovatno niko osim Saše Barona Koena, koji je iznenadio svet ovim ostvarenjem i postigao ogroman uspeh, a lik Borata je postao jedan od njegovih zaštitnih znakova.

Trebalo je i hrabrosti i ludosti da se izvede ovako nešto, a to je sve nagrađeno ogromnom zaradom na bioskopskim blagajnama, što je umnogome negiralo tužbe ljudi prikazanih u filmu i zabrane u pojedinim zemljama.

Zatvoreno za komentare.