Roman „Ubiti pticu rugalicu“ je postojano odolevao zubu vremena postavši klasik svetske književnosti. Priča o devojčici iz Alabame koja uči istinu o rasnoj nepravdi gledajući svog oca kako se bori sa životnim nedaćama, mogla bi da vam promeni život.
Прикажи ову објаву у апликацији Instagram
Ali, kako je ovaj roman stekao toliku popularnost i postao jedna od najuticajnijih školskih lektira koju vole i đaci i odrasli?
Roman je solidno prošao kada je prvi put objavljen 1960. godine. Dobio je dobre kritike, i prodavao se u milionskim tiražima. Ipak, njegov neverovatan i postojan uspeh u godinama koje su usledile je presedan.
Nije bila najprodavanija knjiga kada je objavljena, i autorka je bila nepoznata. Međutim, teško biste danas našli nekoga ko nije bar čuo za tu knjigu, a u anketi koja je sprovedena 2009. godine, „Ubiti pticu rugalicu“ je proglašena najinspirativnijom knjigom svih vremena.
Ako je verovati Voxu na Jutjubu, knjiga, delimično, duguje svoj uspeh godini kada je objavljena.
Roman se pojavio na policama tokom „revolucije mekog poveza knjiga“ (kako istoričari izdavaštva zvanično nazivaju prelaz sa tvrdog koričenja knjiga na mek povez). Pokušaj da se popularizuje meki povez počeo je još 1935. osnivanjem Penguin Books, kada je mek povez bio vrlo retka pojava.
Pošto su knjige mekog poveza mnogo jeftinije, i za proizvodnju i za kupovinu, Penguin books je želeo da ih štampa u velikim količinama.
Nakon Drugog svetskog rata, tržište je bilo preplavljeno jeftinim knjigama mekog poveza, međutim sadržaj tih prvih knjiga mekog poveza, je bio diskutabilan, previše lascivan za ukus tadašnjih čitaoca.
To se promenilo 1961. godine kada je „Ubiti pticu rugalicu“ osvojio Pulicerovu nagradu. Izdavači pomenutih knjiga mekog poveza već su tražili način da se probiju na tržište ozbiljne književnosti, i nisu mogli da nađu bolji naslov od nedavno objavljene, nagrađene, moralno inspirativne knjige Harper Li.
Godine 1962. izdavač Popular Library, koji je do tada izdavao skandalozne detektivske romane, objavio je „Ubiti pticu rugalicu“ u mekom povezu u izdanju za kioske.
Predavači, profesori i nastavnici su uboli premiju - baš kao i knjiga. Tema, dobar stil, i nov, jeftini i pristupačni format, zacementirali su romanu „Ubiti pticu rugalicu“ status kulturološke ikone.