Zašto svi filmski posteri liče jedni na druge

Zašto svi filmski posteri liče jedni na druge

U svetu prepunom informacija i reklama, originalan filmski poster će vas naterati da stanete i obratite pažnju na njega. Setite se samo ogromne ajkule koja kreće ka plivaču na površini vode na posteru za Spilbergov klasik iz 1975, ili moljca na ustima Džodi Foster na posteru za čuveni triler „Kad jaganjci utihnu“. Zbog čega onda većina postera za nove filmove prati ustaljenu formulu i izgleda slično?

 Foto: imdb

Jedan od glavnih razloga ovog fenomena je svakako činjenica da filmski producenti ne vole da rizikuju mnogo već gledaju da rade istu stvar koja se do sada pokazala relativno uspešnom. Oni će izdvojiti oko 100.000 dolara za izradu plakata za njihov novi film, ali će od dizajnera tražiti da imitira već sto puta viđen šablon za odgovarajući filmski žanr. U nastavku ćemo vam otkriti nekoliko aktuelnih trendova u dizajnu postera za holivudske filmove.

Kombinacija nijansa plave i žute/narandžaste boje

Kao što možete videti na slici iznad, posteri sa kombinacijom plave i žute/narandžaste se najčešće koriste za promociju filmova sa dosta akcije.

 Foto: Pinterest

Ove boje se nalaze na suprotnim krajevima kruga boja pa zbog toga pružaju dobar vizuelni kontrast na posterima.

Bela pozadina za romantične komedije

Kada producenti zahtevaju od dizajnera da pozadina postera bude bela to znači da žele da ljudi lako primete glavne glumce u filmu.

 Foto: Pinterest

To se najčešće radi u slučaju romantičnih komedija, a kao što primer iznad pokazuje, glavni protagonisti takvih filma se na posterima često leđima naslanjaju jedno na drugo.

Sve je više tamnih postera

Naučno istraživanje je otkrilo da filmski posteri poslednjih decenija postaju sve tamniji.

 Foto: Pinterest

Koji je razlog toga? Mnogi tvrde da to ima veze sa velikom popularnošću trilera, akcionih i naučnofantastičnih filmova u modernoj eri. Takođe, postoji i uverenje da su posteri za superherojske i filmove iz žanra epske fantastike mračniji jer se na taj način signalizira odraslim osobama da film koji reklamiraju nije samo za decu, već je znatno ozbiljnije delo.

Posteri na kojima su glavni likovi okrenuti leđima

Kada je glavni lik filma na njegovom posteru okrenut leđima to nam najčešće govori da se radi o mračnom junaku koji ne priča mnogo, ali završava posao.

 Foto: Pinterest

Ovaj trend nije vezan za specifične žanrove pa ćete ga primetiti na posterima za vesterne, akcione i animirane filmove, ali i melodrame.

Posteri za mnoge nezavisne filmove su žuti

Kada autori nezavisnih filmova žele da se izdvoje iz mase, oni traže od dizajnera da naprave žute postere za njihova ostvarenja.

 Foto: Pinterest

To je ponekad stvarno efektno, posebno kada se ima u vidu trend mračnih postera o kome smo već pričali u ranijim pasusima, ali je, s druge strane, u međuvremenu postalo kliše i samo još jedna formula koju svi kopiraju.

Zatvoreno za komentare.