5 namirnica koje ne bi trebalo da budu u vašoj kuhinji

5 namirnica koje ne bi trebalo da budu u vašoj kuhinji

Neke se nalaze na policama, neke u frižideru, ali spisak namirnica koje bi trebalo da eliminišete iz upotrebe nije kratak. Ipak, na kraju teksta složićete se da vam nisu potrebne i da postoje zdravije alternative.

 Photo: Shutterstock

1. Margarin

Potpuno opravdano na prvom mestu među lošim namirnicama zbog svog pogubnog sastava. Decenijama je dominirao u kuhinji u odnosu na maslac, koji je zdrav prirodni proizvod.

 Photo: Shutterstock

A onda su stigla razna istraživanja koja svedoče o štetnosti margarina. U procesu proizvodnje margarina dolazi do stvaranja transmasnih kiselina koje podstiču upalne procese u organizmu, povećavaju rizik od oboljevanja srca i krvnih sudova, kao i raka.

Zato izbacite margarin i zamenite ga zdravijim maslacem. 

2. Hrana iz dubokog ulja

Zaboravite na velike mirisne krofne koje ugledate na policama prodavnica ili poslastičarnica, jer se većina njih peku u dubokom ulju i pune su šećera, aditiva, veštačkih regulatora ukusa i drugih štetnih sastojaka.

 Photo: Shutterstock

Većina krofni sadrži 35-40 odsto hidrogenizovanih masti, što je najgora vrsta masti koju možete da unesete u organizam.

Jasno vam je i da treba da izbacite fritezu iz upotrebe i pečenje u dubokom ulju kao način pripreme. Zbogom i pomfritu!

3. Suhomesnati proizvodi

Ako volite salame, viršle, paštete, možemo samo da kažemo - izbegavajte! Ove industrijski proizvedene namirnice često su pune nitrita, veštačkih aroma, boja i konzervansa, a samo meso koje se koristi u proizvodnji uglavnom je puno hormona i antibiotika. 

 Photo: Shutterstock

Ne morate potpuno da izbacite suhomesnate proizvode ako ih volite. Pređite na one dobijene u domaćoj proizvodnji gde je poznato poreklo mesa i način obrade. U svakom slučaju, ne preterujte sa ovim namirnicama ukoliko ne želite da imate problem sa holesterolom i krvnim pritiskom.

4. Grickalice

Grickalice? Zaobiđite u širokom luku! Pune su soli, šećera, transmasnih kiselina, konzervansa i dodaju kilograme očas posla. Siromašne su nutritivnim vrednostima i vlaknima zbog čega usporavaju probavu.

 Photo: Shutterstock

Ako volite kokice pređite na ono klasično pripremanje kokica u šerpi. Treba da znate da kokice, odnosno kukuruz za pripremu u mikrotalasnoj rerni, sadrži jedinjenje PFOA koje ih štiti od lepljenja za ambalažu (kesicu), a ta hemikalija povezuje se pojavom nekih oblika raka. 

5. Alkohol i gazirana pića

Izbegavajte alkohol, posebno žestoka pića, već je poznato da može da izazove brojne tegobe. Jedino se preporučuje čaša crnog vina, ali samo čaša!

 Photo: Shutterstock

Gazirani sokovi vam nisu potrebni, od njih nemate nikakve koristi. Samo ćete da unosite ogromne količine šećera i razne boje, konzervanse, kiseline. Mnoge studije dokazale su da su gazirani napici smrt za zdravlje kostiju pa ih stručnjaci dovode u vezu sa pojavom osteoporoze. Ova pića vas goje, oštećuju zubnu gleđ, ugrožavaju rad srca – ne trebaju vam u frižideru!