7 namirnica koje će vam pomoći u izgradnji mišića

Dizanje tegova jeste najučinkovitiji način za izgradnju mišića, ali bez pravilne ishrane, rezultati mogu izostati. Kako biste na pravi način izgradili svoje mišiće, pravilan izbor namirnica može vam pomoći u tome. 

U nastavku saznajte o kojim namirnicama je reč.

Jaja

Jaja, namirnice koje su prepune proteina, ključan su sastojak ishrane svakoga ko želi izgraditi mišićnu masu. Proteini iz jaja su lako razgradivi i imaju veću biološku vrednost od bilo koje druge namirnice.

Posni sir

Posni sir je isvrstan izvor kazeina, mlečnog proteina. 100 grama posnog sira sadrži 11 grama proteina, 2 grama masti i samo 78 kalorija. Posni sir je odličan izbor za doručak, u kombinaciji sa žitaricama ili pecivom.

Sušeno voće

Iako nije bogato proteinima, sušeno voće je odličan izbor pre treninga jer sadrži puno ugljenih hidrata koji su potrebni za intenzivan trening. Sušeno voće se može konzumirati i posle treniga jer obnavlja zalihe glikogena u mišićima.

Nemasna govedina

Ovakva govedina je odličan izvor proteina i balansiran izvor zasićenih masnoća koje su potrebe za održavanje normalnog nivoa testosterona. 100 grama nemasne govedine sadrži 21 gram proteina. Pored toga, bogata je vitaminom B, koji je bitan za rast mišića.

Piletina

Piletina je idealna namirnica kada govorimo o izgradnji mišićne mase. 100 grama piletine sadrži 21 gram proteina i samo 3 grama masti. Piletina se može jesti u kombinaciji sa pirinčem ili povrćem.

Losos

Ova vrsta ribe je odličan izvor proteina, mononezasićenih masti i omega-3 masnih kiselina. Omega-3 masne kiseline su važne za održavanje integriteta stanične membrane mišića koje mogu pomoći u održavanju mišićne mase.

Bademi

Bademi su idealna namirnica za povećanje mišićne mase. Na 100 grama badema dobijamo 21 gram proteina i 12 grama dijetalnih vlakana. Mononezasićene masne kiseline koje se nalaze u bademima imaju blagotvoran efekat na nivo holesterola. 

 

Pročitaj još