7 namirnica koje ne treba jesti za doručak

Svi već znamo da je doručak veoma važan obrok i da treba da bude nutricionistički bogat i jak. Ipak jaka hrana nije isto što i nezdrava hrana, pa vam dajemo listu stvari koje nikako ujutru ne treba da se nađu na vašem tanjiru.

1. Slanina, šunka i kobasica

Konzumiranje prerađenog mesa povezano je sa povećanjem rizika od raka debelog creva. Centar za istraživanje raka objavio je listu stvari koje su povezane sa povećanim rizikom od raka i koje zato treba izbegavati, a nitrati iz prerađenog mesa, nalaze se na samom vrhu te liste.

Zato je vreme da izbacite ovakvo meso, ne samo iz doručka, nego i iz drugih obroka.

2. Slatke pahuljice

Neke pahuljice prepune su ugljenih hidrata i šećera, pa kad ih jedete šećer u krvi naglo skače, a zatim se vrtoglavo spušta. Pošto verovatno ne želite ovakav energetski kolaps na početku dana, najbolje je da izbegnete doručak od slatkih pahuljica.

3. Palačinke sa prelivima

Prirodni voćni i biljni sirupi, poput sirupa javora, mogu biti veoma zdravi zaslađivači, ali je nevolja u tome što se na tržištu nalazi previše veštačkih sirupa sličnog mirisa i ukusa, koji su potpuno nezdravi.

U ovim proizvodima ima previše glukoze, koja dovodi do toga da se stvara suvišna mast između organa. Pored gojenja ova mast je vrlo opasna i zato što može dovesti do stvaranja raka.

4. Krofne i slatka peciva

Jasno je da ove namirnice sadrže ogromne količine šećera, koje se nikako ne mogu smatrati zdravim.

Šećer je najgori način da napunite rezervoare u organizmu ujutru, zato što povećava nivo šećera u krvi. Ovo znači da ćete posle ovakvog obroka brže ogladneti, ali i da sebe stavljate pod veći rizik od gojaznosti i dijabetesa.

5. Gotovi sendviči za podgrevanje

Na tržištu postoje i zdrave verzije ovog obroka, ali se češće srećemo sa proizvodima koji su puni aditiva i sodijuma, a kada se uzme u obzir kako negativno ovi sastojci mogu da utiču na organizam, vreme utrošeno za pravljenje sopstvenog sendviča za doručak, naprasno počinje da zvuči kao sjajna investicija.

6. Lajt jogurti

Ovi proizvodi osvajaju tržište zato što imaju samo oko 100 kalorija i mogu se naći u najrazličitijim ukusima, ali oni su puni veštačkih zaslađivača koji su štetni za organizam. Uvek je bolje izabrati običan jogurt sa manjim procentom masti.

7. Mafini

Vrlo je zgodno svratiti u pekaru svakog jutra i kupiti neki od primamljivih, šarenih mafina. Ali setite se da je u njima sadržano sve ono što vam ujutru nikako ne treba: belo brašno, puter i mnogo šećera.

Ako za doručak baš želite mafin, držite se manjih porcija, sasvim su dovoljni oni veličine većeg jajeta.

Pročitaj još