Dijeta uz koju ćete se uvek osećati sito

Istraživači sa univerziteta "Laval" u Kanadi osmislili su plan ishrane koji se sastoji od povrća, voća, žitarica i belančevina koji će vam pomoći da se osećate sito. "Dijeta koja zasićuje" je plan ishrane koji se preporučuje osobama koje trajno žele da izgube svoje kilograme. 

 Foto: Shutterstock

Dijeta se sastoji od četiri porcije povrća, četiri porcije voća, pet porcija žitarica s najmanje četiri grama vlakana po porciji, četiri porcije proteina u svakom obroku i jedne užine. 

Osim toga, jedan obrok nedeljno trebalo bi biti na bazi mahunarki (pasulj, sočivo, grašak) i hranu bi trebalo da začinite s nekoliko ljutih ili crvenih papričica. "Jedenje začinjene hrane može vas naterati da jedete sporije, što će vam pomoći da shvatite kada ste zaista siti", kaže nutricionista Džeklin London.

Od voća se preporučuju jabuke, pomorandže, banane, breskve, kruške, šljive, ananas, papaja i mango. Od povrća je poželjno jesti lisnato povrće, brokoli, prokelj, gljive, patlidžan i avokado. 

Što se tiče žitarica, najbolje je konzumirati smeđi pirinač, testeninu od pšeničnog zrna, zobenu kašu, heljdu, raž i ječam. Morski plodovi, govedina, jaja, mleko, jogurt, sir, orašasti plodovi, semenke, tofu, soja, mahunarke, grašak i sočivo bi trebalo da budu vaš izvor proteina. 

S obzirom na to da je reč o raznovrsnoj ishrani, neki je opisuju kao kombinaciju keto i mediteranske dijete. Međutim, ketogenom dijetom je dozvoljeno samo deset posto ugljenohidrata, dok ovaj plan omogućuje oko 50 posto. 

Jedno od istraživanja o učinkovitosti ove dijete sprovedeno je na 69 muškaraca. Na kraju istraživanja, ljudi su bili skloniji pridržavanju plana i izgubili su više masnih naslaga.

"Ova dijeta mogla bi biti potencijalno moćno rešenje u borbi s kilogramima", smatra dr Širin Panahi, jedan od istraživača.

Pročitaj još