Kako šetnja po hladnoći utiče na vaše telo

Kako šetnja po hladnoći utiče na vaše telo

Često možemo čuti da je hladnoća dobra za naše zdravlje, a da li znate koje su to dobrobiti koje naš um i organizam imaju od niskih temperatura?

Foto: Pixabay

Pogledajte zašto bi već danas trebalo da se dobro obučete i izađete iz kuće...

1. Više energije

Izloženost hladnim temperaturama, npr. šetnja po hladnoći, ispuniće vas energijom pa ćete biti energičniji i po povratku u toplo. Da bi hladnoća imala takav učinak, ne morate da joj budete dugo izloženi. Dovoljna će biti i kratka šetnja.

2. Bolji san

Ljudi koji pate od nesanice imaju višu telesnu temperaturu, pa će im spavanje u lagano rashlađenoj prostoriji, na idealnoj temperaturi od 16 do 20 stepeni Celzijusa, pomoći da bolje spavaju. Ovo je primenljivo i na one koji nemaju problema sa spavanjem.

3. Sagorevanje kalorija

Hladnoća podstiče sagorevanje kalorija u tamnom masnom tkivu. Tamno masno tkivo proizvodi toplotu i sagoreva masnoće. Ono kod beba služi za regulisanje telesne temperature, dok se kod odraslih nalazi u manjim količinama.

4. Mozak bolje radi

Dokazano je da na visokim temperaturama ljudi ređe donose veće i složenije odluke. Toplo vreme brže iscrpljuje naše rezerve glukoze, a pošto glukozu koristimo u mentalnim procesima, njen nedostatak utiče na našu sposobnost donošenja odluka.

5. Bolje disanje

U jesen i zimu vazduh je boljeg kvaliteta nego u prolećnim i letnjim mesecima. Zbog svežeg, čistog vazduha ovo doba godine je idealno za boravak u prirodi, duge šetnje i duboko disanje.