Evo šta jesti pre spavanja

Evo šta jesti pre spavanja

Svi znamo za izreku da doručak treba pojesti sam, ručak podeliti sa prijateljima, a večeru dati neprijatelju. To nam govori da večeru treba preskočiti, jer poslednji obrok u toku dana ima najviše uticaja na naše zdravlje, kao i na kvalitet našeg sna.

To ne znači da treba da idemo u krevet praznog stomaka. Ako na spavanje odete potpuno praznog stomaka, vaše telo će umesto energije i masti koju pruža večera, trošiti mišiće i vodu, što nikako nije preporučljivo. Vaša vaga će sigurno pokazati manji broj, ali to ne znači da ste smršali.

Ukoliko vam se apetit otvori baš kada je vreme za spavanje, možete sebi priuštiti kvalitetan obrok koji će goditi vašem organizmu.

Postoje namirnice koje možete konzumirati pre odlaska u krevet bez ikakvih posledica. Ako odaberete pravu hranu, možete biti siti i ostati vitki. Saznajte u nastavku.

Ćuretina

 

Porcija ćuretine će, sat i po vremena pre spavanja, zahvaljući triptofanu, hormonu koji uopšteno podstiče spavanje, na najbolji način regulisati vaš san. Uživajte u ćurećim prsima s povrćem ili sendviču s ćuretinom i pecivom sa žitaricama.

Pirinač

 

Porcija pirinča pre spavanja će uticati na bolji san, zato što se pirinač sporo vari, a samim tim se i glukoza sporo ispušta u krvotok. Postepenim ispuštanjem glukoze u krvotok utiče se na smanjenje potrebne količine sna. Prema jednom istraživanju konzumiranje pirinča pre spavanja prepolovilo je vreme koje je ispitanicima bilo potrebno kako bi se uspavali.

Banane

 

Zbog velike količine magnezijuma i kalijuma banane omogućavaju obnavljanje mišića, a takođe sadrže i dobre ugljene hidrate koji će vam pomoći da zaspite. Poznato je i da se banane lako vare, tako da nećete imati problema tokom sna.

Trešnje

 

Trešnje su jedne od retkih namirnica koje sadrže melatonin koji je poznat kao hormon sna, odnosno hormon koji reguliše naš biološki sat. Šaka trešanja pre spavanja uticaće na uravnotežen ritam spavanja pa se zato prepustite uživanju u trešnjama kad god možete.

Mleko

 

Da li ste kao mali pili šolju toplog mleka pre spavanja? Naši roditelji se nisu koristili ovim trikom bez razloga. Mleko, koje poput ćuretine sadrži hormon triptofan, umiruje organizam i pruža kvalitetan san.

 

Žitarice sa složenim ugljenim hidratima

 

Ječam i heljda su samo su neke od žitarica koje možete slobodno konzumirati pre spavanja, a odličan izbor su i pahuljice sa složenim ugljenim hidratima. U kombinaciji sa mlekom, koje sadrži triptofan, uspavaćete se veoma brzo.

Zapečeni krompir

 

Osim toga što je niskokaloričan i ne sadrži masti, pa samim tim predstavlja idealan obrok pre spavanja, krompir sadrži kalijum koji opušta mišiće i kompleksne ugljene hidrate koji imaju blagotvoran uticaj na san.

Čaj od valerijane

 

Čaj od korena valerijane ima neverovatan uticaj na ceo organizam. Blagotvorno deluje na želudac, opušta mišiće i smanjuje glavobolju. Ovaj čaj smiruje telo i um, pa je zbog toga preporučljivo da se pije pre odlaska u krevet.

Najznačajnije  je da birate namirnice koje vam nedostaju u ishrani, kao što su voće i povrće, mlečni proizvodi sa manje masnoće i cele žitarice. Kombinacija ugljenih hidrata sa proteinima stvara osećaj sitosti, čak i ako su u pitanju male količine hrane. Pored ovih namirnica, možete uzeti i malo sira, nemasni jogurt ili jabuke sa puterom od kikirikija. Sigurno će svako naći iz ovog spiska ono što mu najviše odgovara i nikada više nećete leći gladni.