Da li se protein pije sa vodom ili mlekom?

Proteini su najbitniji kada je reč o izgradnji mišića. Ugljeni hidrati i masti takođe igraju veliku ulogu, ali ako želite da vidite rezultat koji jurite u teretani, unos proteina mora da bude pravilan.

 Foto: Shutterstock

Proteini ne utiču na masu i to je velika zabluda. Veliki broj ljudi misli da će povećati telesnu masu uz pomoć proteina, ali to nije baš tako.

Proteini su glavni hranljivi sastojak mišića i najodgovorniji su za njihov rast i oporavak. Zbog toga su proteini neverovatno važni kada je reč o treningu. Ipak, oni sami od sebe ne mogu znatno uticati na rast vaših mišića, tako da morate imati prvoklasnu ishranu, dobar režim treninga i vremena za odmor kako bi uspešno transformisali vaše telo.

Naravno, proteini spadaju u grupu najpopularnijih suplemenata jar znatno ubrzavaju proces dobijanja mišićne mase i zato što vašim mišićima pružaju odgovarajući hranljivi miks.

Međutim, ogroman broj ljudi postavlja jedno te isto pitanje koje glasi – da li se protein pije sa mlekom ili sa vodom? Odgovor je i sa vodom i sa mlekom, ali morate znati kada se preferira voda, a kada mleko.

 Foto: Shutterstock

Ovo pravilo ćete vrlo lako zapamtiti jer nije komplikovano i zapravo je vrlo logično. Proteini u prahu se piju sa vodom odmah nakon treninga, zato što se voda mnogo brže apsorbuje u telu i tako proteini momentalno dolaze do vaših mišića.

Kada završite sa treningom, vaša mišina vlakna tek što su pocepana, pa je zato vrlo važno da im odmah obezbedite dovoljnu količinu proteina. Ako tada popijete proteine pomešane sa vodom, vaši mišići će u roku od 15 minuta dobijati dovoljno gradivnih materijala da se obnove, nahrane i ojačaju.

U drugu ruku, mleko se koristi kako bi se varenje usporilo i kako bi se proteini varili duži vremenski period. Zato je sjajno da pred spavanje popijete proteine pomešane sa mlekom. Na ovaj način će vaše telo moći da koristi proteine tokom čitave noći, jer će mleko usporiti njihovo varenje, pa ćete i dok spavate vaše mišiće hraniti, jačati i povećavati.

 Foto: Shutterstock

Ako se budete držali ovog pravila, onda ćete bez sumnje vrlo brzo i lako doći do željenih rezultata, naravno ako uz proteine imate hvalitetnu, redovnu i zdravu ishranu i naravno, jak i zahtevan trening.

Pročitaj još