Fitnes zapovesti kojih se morate pridržavati ove godine

Fitnes zapovesti kojih se morate pridržavati ove godine

Svaki novi početak nosi nove izazove i jako je teško naterati se na redovno vežbanje. Privatni trener Minja Huseinović vam donosi nekoliko fitnes zapovesti i saveta kako da se nosite sa izazovima sa kojima se možete susresti na svom putu do uspešne godine.

 Foto: Shutterstock

Pre svega, postavite ciljeve koje morate ispuniti ove godine. Na primer, ako želite da smršate napravite popis i odaberite izazov, tj. promenu koja vam je najvažnija, a zatim pratite popis i malo po malo ispunjavajte sve što je na njemu. Ne možete napraviti promenu odjednom, do nje vas vodi niz koraka. 

Isplanirajte koliko treninga ćete imati nedeljno i odmah ih uskladite sa poslom i drugim obavezama. Na vreme kupite sve namirnice koje ćete konzumirati te nedelje i rasporedite ih po danima. Planirajte kako ćete se nositi sa izazovima poput porodičnih proslava sa obiljem hrane koja vas privlači.

Minja savetuje da na druženja idete siti, kako bi vas hrana manje privlačila.

 Foto: Shutterstock

Merite se svake nedelje i zapisujte rezultate. Nemojte pustiti da prođe sedmica u kojoj niste ništa uradili što se tiče novogodišnjih fitnes odluka. 

"Ako se nešto može izmeriti, može se i promeniti", kaže Minja dodavši da se ne stidite da podelite sa porodicom i prijateljima svoje ciljeve i planove jer će vam oni pomoći da se držite istih. Oni će vas motivisati da istrajete.

Stručnjaci kažu kako je potreban barem 21 dan da se nova aktivnost pretvori u naviku i otprilike pola godine da postane deo vaše svakodnevnice. 

 Foto: Shutterstock

"Jako je važno biti uporan i strpljiv, i postaviti realan cilj i shvatiti da cilj do njega nije linearan. Jedni će postići značajan uspeh odmah na početku, a nakon toga će naići na određen otpor ili nedostatak motivacije. Drugi će, ipak, na početku sporo napredovati ali će kasnije ubrzati tempo. Važno je dati sebi vremena za promenu", kaže Minja.

Ona savetuje da se nagradite za ostvareni napredak tako što ćete sebi dati slobodan dan od vežbanja ili ćete pojesti nešto čega ste se davno odrekli. 

"To se može desiti samo jednom nedeljno, ili još bolje, svake druge sedmice", kaže Huseinović.

Važno je shvatiti da niko ne donosi ovakve odluke iz zabave, nego iz potrebe. 

 Foto: Shutterstock

"Ljudi se odlučuju na ovo jer postoje neke stvari koje moraju promeniti. Ako se fokusirate na razlog zbog kog ste počeli, veće su šanse da ćete uspeti u naumu. Svoj plan upišite u kalendar, na frižider i u telefon. Uradite sve da postanete što bolja verzija sebe", kaže sagovornica portala klix.ba.

Počnite odmah, savetuje Minja. Na neuspeh gledajte samo kao na privremeni zastoj, a ne kao na razlog za odustajanje. 

"Ako ne možete odvojiti pola sata ili sat, vežbajte bar deset minuta. Ako imate blažu povredu, hodajte, ne morate trenirati. Svaki napor i zalaganje bolji su od odustajanja. I niko nije savršen, priznajte sebi grešku i nastavite prema cilju", zaključila je Minja.