Tip tela otkriva koju hranu treba da izbegavate

Tip tela otkriva koju hranu treba da izbegavate

Ovo su glavni tipovi tela: ektomorf, mezomorf i endomorf. Kom tipu tela pripadate može vam pomoći da saznate koju hranu bi trebali da jedete, a koju da izbegavate i tako da izgubite ili dobijete kilograme.

Foto: Shutterstock

Svi imamo određeni tip tela koji je predodređen našim genima i hormonima koji se proizvode za vreme puberteta. Generalno postoje tri različita tipa: ektomorf, mezomorf i endomorf.

Nutricionistkinja Teri-En Nans otkriva kako poznavanje kom tipu pripadate vam može pomoći da izgubite ili dobijete kilograme. Pomoći će vam da otkrijete koju hranu trebate da jedete ili izbegavate zavisno kom tipu pripadate.

Ektomorf

Ektomorfi su po prirodi mršavi i imaju brz metabolizam. 

- Zadnja stvar o kojoj trebaju da se brinu je gojaznost. Brz metabolizam znači da kalorije sagorevaju mnogo brže od ostalih što znači da teže dobijaju kilograme. To su ljudi koji mogu jako puno da pojedu, a da ne dobiju na težini - rekla je Teri-En.

Šta bi trebali da jedu?

Ektomorfi bi trebali da se fokusiraju na hranu bogatu ugljenim hidratima i proteinima.

- Hrana s visokim procentom ugljenih hidrata poput integralnih testenina i smeđeg prinča pomoći će kod povećanja unosa kalorija. Proteini bi takođe trebali da budu sastavni deo ishrane kod ektomorfa, poput nemasnog mesa i jaja, koji će pomoći u povećanju mišićne mase, što ovom tipu nedostaje - kaže Teri-En.

Vežbe

Trening s tegovima i čučnjevi će pomoći u izgradnji mišićne mase.

Poznati ektomorfi: Kira Najtli i Karli Klos.

Foto: Shutterstock

Mezomorf

Mezomorfi su negde po sredini ektomorfa i endomorfa. 

- Oni imaju atletski tip građe što znači da imaju čvrsto i mišićavo telo. Ako pripadate ovom tipu jako lako ćete izgubiti ili dobiti kilograme što zavisi o vašoj želji za vežbanjem - rekla je nutricionistkinja i dodala da oni imaju najbolji tip tela jer lako stiču i održavaju mišićnu masu.

Šta bi trebali da jedu?

Trebali bi da jedu hranu bogatu ugljenim hidratima kao što su integralne žitarice, pasulj i nemasne proteine.

- Osnovni princip je slediti zdravu uravnoteženu ishranu sa malo više ugljenih hidrata. Jedite više hrane bogate ugljenim hidratima poput integralnih žitarica, pasulja i povrća, proteina poput leće, bele ribe i grčkog jogurta, ali i zdravih masti poput avokada i orašastih plodova - objasnila je nutricionistkinja.

Vežbe

Trening s tegovima i kardio vežbanje.

Poznati mezomorfi: Điđi Hadid, Dženifer Lorens i Irina Šajk.

Foto: Shutterstock

Endomorf

Endomorfi imaju višak telesnih masnoća.

- Oni se često opisuju kao zdepasti. To znači da su okrugle građe, lako dobijaju kilograme i imaju spor metabolizam pa teško gube kilograme. Usporeni metabolizam je ključni faktor u povećanju telesne težine jer se endomorfi bore da zadrže težinu - kaže Teri-En.

Endomorfi bi trebali da pokušaju da izbegavaju rafinisane ugljene hidrate poput belog hleba i umesto toga se fokusriaju na nemasne proteine, voće i povrće.

Vežbe

Kardio trening kako bi se ubrzao metabolizam, treninzi s tegovima, piše The Sun.

Poznati endomorfi: Kim Kardašijan, Dženifer Lopez i Kejt Vinslet.

Ostavi komentar