5 vežbi koje su zapravo veoma loše za vaše telo

Vežbanje je generalno dobro za naše telo i naš um… Ipak, nisu sve vežbe jednake. Zapravo, postoje neke koje su veoma loše za vaše telo. Stručnjaci su otkrili koji potezi i sprave u teretani nanose više štete nego dobrobiti vašem telu.

Foto: Shutterstock

Možemo početi sa spravom za čučnjeve. Ona stavlja stres na vaša leđa i posebno na pršljenove i nepotrebno napreže vaša kolena.

Foto: Shutterstock

Fitnes stručnjaci kažu da je bolje raditi čučnjeve bez ikakve sprave ili samo sa tegovima, jer ćete postići bolje rezultate, bez nanošenja štete svom telu.

Sprave za istezanje nogu su omiljena sprava mnogih ljudi. Ipak, ne postoji funkcionalna beneficija zbog koje bi je trebalo korsititi.

Foto: Shutterstock

Vaša kolena nisu dizajnirana da nose težinu umesto skočnih zglobova, zbog čega ih možete ozbiljno oštetiti. Treneri kažu da ovu spravu treba zameniti mrtvim dizanjem, čučnjevima, iskoracima i step-apom.

Kada se radi o trbušnjacima, nema bolje vežbe od izdržaja, ali ljudi ipak koriste sprave.

Foto: Shutterstock

Treneri kažu da se stomačni mišići ne aktiviraju kako treba kada se vežbaju na spravi i savetuju nam da radimo izdržaj od makar samo petnaest sekundi dnevno.

Mnoge rutine vežbanja, posebno one koje radimo kod kuće imaju triceps propadanje u svom sadržaju. Pa, kako se ispostavilo, ovo može oštetiti vaša ramena preforsiranjem malih mišića koji se tu nalaze.

Foto: Shutterstock

Ako se rotacioni deo ramena ošteti, teško ćete raditi svoje dnevne zadatke, a dugo ćete se oporavljati. Treneri savetuju da umesto toga radimo sklekove, benč presu i vežbamo sa kablovima.

Supermen je još jedan potez koji koriste mnogi ljudi koji vežbaju kod kuće. Nažalost, količina snage i kompresije koja se javlja na pršljenovima nije nikako zdrava.

Foto: Shutterstock

Treneri savetuju da je daleko bolje da koristimo ptica pas pozu kako bismo ojačali iste mišiće, bez mnogo pritiska na leđima.

Poslednji savet koji su treneri podelili sa nama, govori nam o tome kako ne smemo na silu pomerati sopstvene granice. Ako osećate bol kada radite, morate promeniti vežbe.

Svakako ćete osetiti neudobnost i umor dok vežbate, ali bol je ipak neka sasvim druga stvar, koja vam može naneti daleko više štete nego što ste ikada pomislili.

Pročitaj još