Kako da ishranom povećate šansu za trudnoću

Postoji tačno određena hrana koju bi trebalo da jedete ukoliko želite da zatrudnite. Stručnjaci sa Harvarda su dokazali da unoseći zdrave namirnice povećavate značajno plodnost.

Foto: Shutterstock

Istraživanje s Harvarda je pokazalo da se promenom životnog stila, uključujući svakodnevno vežbanje i izmenu ishrane, povećava šansa za začeće.

Žene koje su najmanje izložene riziku neplodnosti su upravo one koje jedu manje transmasnih kiselina i jednostavnih ugljenih hidrata koji obiluju šećerom.

Šansu da zatrudnite povećvate ako konzumirate više biljnih nego životinjskih proteina, više vlakana i gvožđa, kao i kada uzimate vitaminske suplemente.

Eksperti s Harvarda preporučuju da povećate unos voća, povrća, žitarica, mahunarki, semenki, orašastih plodova, svežih mlečnih proizvoda, nemasnog mesa, ribe i biljnih ulja, jer se tako povećava plodnost.

Foto: Shutterstock

Upravo onako kako prethodno spomenute namirnice povećavaju plodnost, tako crveno meso, mesne prerađevine, grickalice, gotovi sosevi za salate, proizvodi s rafinisanim šećerima, zaslađeni sokovi i polugotova, gotova i pržena hrana smanjuju plodnost.

Previše i premalo kilograma može da poremeti ciklus, što će uticati i na neredovne ovulacije.

Britanski stručnjak za zdravlje žena i plodnost Ema Kanon savetovala je da očistite kuhinju od prerađene i gotove hrane, da napravite zalihe žitarica, orašastih plodova, biljnih čajeva, sušenog voća, sirovog kakaa i biljnih ulja.

Jedite pet do osam porcija voća i povrća na dan, kuvajte supu od kostiju i jutro obavezno započnite toplom limunadom, jajima, avokadom ili muslijem bogatim semenkama. Svaki dan pijte po dva litra vode sobne temperature i obratite pažnju da obrok pojedete u miru i polako.

Pročitaj još