Izbegavajte ovu hranu ako ste često naduti

Izbegavajte ovu hranu ako ste često naduti

Kad ste naduti, vaš stomak je natečen i 'proširen'. Obično se nadutost događa nakon previše jela ili jedenja hrane za koju se zna da uzrokuje stvaranje gasova u crevima.

Foto: Shutterstock

Iako je istina da nadutost može biti posledica određenih zdravstvenih stanja kao što su intolerancija na laktozu, gastropareza, sindrom iritabilnog creva ili gastroezofagealna refluksna bolest (GERB), većinu vremena to uzrokuje i čovekova ishrana.

Ako je vaš lekar tokom poslednjeg pregleda zaključio da ste zdravi, najverovatnije je hrana koju jedete odgovorna za vašu nadutost. U nastavku teksta je lista namirnica koje trebate izbegavati ako imate problema s nadutošću.

Pasulj

Pasulj je jedna od najzdravijih namirnica na svetu. On sadrži zdrave vrste ugljenih hidrata, belančevina, vlakana i sve vrste vitamina i minerala. Nažalost, on je 'ozloglašen' i poznat po izazivanju gasova.

To je zato što sadrži vrstu šećera koja se, kada deluje s bakterijama prisutnim u crevima, pretvara u gas. Što više pasulja jedete, to ćete više biti 'ispunjeni' gasovima. Ali, dobra vest je da kuvanje pasulja može pomoći u smanjivanju viška nadutosti.

Foto: Shutterstock

Pšenica

Ako ste osetljivi na gluten ili imate celijakiju, dobro je da ne jedete pšenicu i sve što sadrži istu. To je zato što gluten prisutan u pšenici može uzrokovati pogoršanje vašeg probavnog sistema, pa dolazi do nadimanja kao i drugih vrlo neugodnih simptoma.

Osim pšenice, gluten je prisutan i u žitaricama kao što su ječam ili raž. Bez obzira na to jeste li naduti ili ne, trebali bi da se suzdržavate od njih ako ste osetljivi na gluten ili imate celijakiju.

Mlečni proizvodi

Ako vam se čini da imate čudne simptome nekoliko minuta ili nekoliko sati nakon mleka ili jedenja nečega što je napravljeno od njega, verovatno vam smeta laktoza. To znači da vaš probavni sistem teško prerađuje ​​laktozu, vrstu šećera koje ima isključivo u mleku.

Postoje mnogi simptomi povezani s intolerancijom na laktozu. Oni uključuju dijareju, višak gasova i, naravno, nadutost. Neki ljudi s intolerancijom na laktozu mogu popiti malu količinu mleka, a da nemaju simptoma.

Foto: Shutterstock

Kupusnjače i lisnato povrće

Prema nutricionistima, ovo povrće je vrlo dobro za detoksikaciju tela i u borbi protiv raka. Nažalost, postoji jedan nedostatak, a to je što ovakvo povrće uzrokuje višak gasova.

Naravno, nakupljanjem previše gasova u crevima dolazi do nadutosti. Ipak, dobra je vest da se kuvanjem kupusa, brokolija, kelja i drugih može smanjiti nastanak gasova pa tako i nadutosti.

Jabuke

Ne možemo poreći da su jabuke bogate antioksidansima, vitaminima, mineralima i vlaknima. Nažalost, činjenica što su jabuke prepune vlakana razlog je zašto one izazivaju nadutost.

Još jedna stvar za koju se može kriviti za nadutost je fruktoza u jabukama. Neki ljudi jednostavno teško probavljaju ovu prirodnu vrstu šećera. Takođe, mnogi  koji su skloni nadimanju tvrde da kuvane jabuke ne stvaraju toliko gasove kao sirove, pa razmislite o tome da jabuke najpre skuvate ili ispečete pre nego što ih pojedete, piše Health Digezt.