Na internetu je sve više objava i članaka povezanih s hranom, a jedno od najnovijih istraživanja govori kako društvene mreže utiču na vašu ishranu, prenosi Healthline.
Foto: Shutterstock
Objave na društvenim mrežama mogu biti različite. Neke fotografije napravljene su u restoranima, neke stižu iz udobnosti doma vašeg najboljeg prijatelja, a neke su jednostavno zabeležene iza ponoći.
Ono što ih razlikuje jeste i sadržaj, neko fotografiše brzu hranu, neko svoje salate, a neko jednostavno želi da vas obavesti da uživa u porodičnom ručku.
No, šta god vaši prijatelji govorili svojim fotografijama hrane na društvenim mrežama, vrlo je verovatno da ste veoma upućeni u njihove prehrambene navike i ono što preferiraju da jedu. A onda, sve informacije koje dobijete o tome kako se hrane vaši prijatelji mogu uticati na to kako ćete se vi hraniti, tvrde stručnjaci.
Foto: Shutterstock
"Novo istraživanje govori o tome kako prehrambene navike naših prijatelja i poznanika mogu uticati na naše odluke čime i kako da punimo svoj frižider i stomak. Možda nesvesno, ali biramo ono što smo videli na društvenim mrežama kod drugih ljudi", objašnjava autorka istraživanja Lili Hokins.
Kroz ovo istraživanje ispitano je 369 studenata. Postavljana su im pitanja o tome koliko konzumiraju voće, povrće, energetske pločice i slične slatkiše. Takođe, upitani su o količini korišćenja Fejsbuka i drugih društvenih mreža, kao i o tome kakvi su njihovi stavovi glede prehrambenih navika njihovih prijatelja.
Rezultati su pokazali sledeće - društvene norme mogu uticati na prehrambene navike na dva različita načina:"Kada jedna osoba vidi da njegovi prijatelji ili ljudi koje prati na društvenim mrežama konzumiraju više voća i povrća, onda i sami počinju da konzumiraju više nego inače. Drugi rezultat je pokazao da nekad jednostavno odlučujemo da radimo ono što nam ima više smisla. A to je da, čak i kada vidimo da naši prijatelji jedu previše slatkiša, mi biramo da jedemo onoliko koliko nam odgovara".
Foto: Shutterstock
Ovo istraživanje povezano je sa mnoštvom kampanja koje promovišu zdravu ishranu i zdrav način življenja. Autori istraživanja takođe smatraju da se može koristiti kako bi se ljudi ohrabrili da jedu više voća i povrća i manje slatkiša.
"Ustvari, mi možemo koristiti društvene mreže kao alat da 'poguramo' jedni druge ka zdravijem načinu življenja", zaključuje Hokins.